نزدیک شدن یک شهاب سنگ بزرگ به زمین

© Fotolia / Sdecoretشهاب سنگ
شهاب سنگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تصادم شهاب سنگ با زمین به پایان زندگی زمینیان منجر خواهد شد؟

به گزارش اسپوتنیک، شهاب سنگ بزرگی به زمین نزدیک می شود. در صورت تصادم آن با زمین چه اتفاقی خواهد افتاد؟

تصادم شهاب سنگ با زمین انفجار بزرگی در پی خواهد داشت که به آتش سوزی، سونامی و دیگر حوادث وحشتناک ختم خواهد شد. خلاصه اینکه ساکنان زمین به موجودیت خود خاتمه خواهند داد. اما هستند افراد شجاعی که به فضا پرواز می کنند و بر طبق سناریوهای خیالی این جسم آسمانی را از بین می برند و پایان خوشی برای زمینیان به ارمغان می آورند.

این سناریوی خوش خیالپردازان در عمل بسختی قابل اجراست. محققان دانشگاه جان هوپکینز به مدلسازی کامپیوتری حوادثی پرداختند که در صورت تصادم دو جسم آسمانی با زمین ممکن است به وقوع بپیوندد.

چارلز اِل میر (Charles El Mir) فارغ التحصیل دانشکده ماشین سازی دانشگاه جان هاپکینز در مقاله خود نوشت:«قبلا این عقیده رایج بود که هرچه جسم آسمانی بزرگتر باشد، نابودی آن راحتتر خواهد بود. اما آزمایشات نشان دادند که شهاب سنگ ها محکم تر از آن چیزی که ما تصور می کنیم، هستند. برای نابودی کامل آن نیاز به انرژی زیاد است. سوالی که مطرح می شود این است که چه مقدار انرژی برای نابودی واقعی شهاب سنگ و خرد کردن آن کافی خواهد بود؟»

شایان ذکر است که در آزمایش انجام شده قدرت «بمب کیلومتری» در برخورد با هدف با سرعت 5 کیلومتر در ثانیه، از لحاظ انرژی تولیدی، بیش از نیرومندترین بمب ترموهسته ای ساخت بشر بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала