نوه صدام حسین: من از عراق تنها یک شلوار و دو تی‌شرت همراه خود آوردم

© Sputnik / Nazek Mohammedنوه صدام حسین: من از عراق تنها یک شلوار و دو تی‌شرت همراه خود آوردم
نوه صدام حسین: من از عراق تنها یک شلوار و دو تی‌شرت همراه خود آوردم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نوه صدام حسین در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک از خاطراتش میگوید.

به گزارش اسپوتنیک، حریر حسین کامل، نوه رهبر سابق عراق اکنون در اردن زندگی می‌کند. وی دارای تحصیلات عالی است و در حال حاضر به امور خانوادگی خود می‌پردازد. با این حال، این زندگی صلح آمیز و آرام را به سرعت بدست نیاورده است. تهدیدهای مختلف و حبس در آپارتمان بدلیل مسائل امنیتی در این مدت برای وی وجود داشته است. رغد حسین، مادر وی بعدها از تهدیدات بسیاری که دریافت کرده بود سخن گفت.

انتشار عکس های خانوادگی نوه صدام حسین - اسپوتنیک ایران
انتشار عکس های خانوادگی نوه صدام حسین

حریر حسین کامل کتاب خاطراتش را تحت عنوان "نوه صدام" منتشر کرده است.
اسپوتنیک: لطفا از خودتان بگویید.
بومی عراق. دختر ژنرال حسین کامل، نوه رهبر سابق عراق، صدام حسین. مادر من رغد بزرگترین دختر وی بود. من 32 سال دارم و فارغ التحصیل دانشکده اقتصاد دانشگاه کانادایی‌های اردن هستم.
به تازگی کتاب "نوه صدام" منتشر شد. در مورد آن بگویید.
محتوای کتاب با عنوان آن منطبق است. این خاطرات خانواده ما از زندگی در عراق است. این کتاب هم در مورد خاطرات خوب و هم در مورد مشکلات است. این کتاب زندگی پنهان ما برای عموم را روشن می‌سازد. پس از خواندن کتاب، خواننده علاقه مند می تواند ما را بهتر درک کند. من 2 سال پیش شروع به نوشتن آن کردم. کتاب به هزینه من و توسط خانه علم عرب توزیع شده است.
در مورد شبی که از عراق فرار کردید به ما بگویید.
شب سرد و وحشتناکی بود. ما در موصل بودیم. مادرم رغد و عمه رعنا، دومین دختر صدام حسین، بلافاصله با فرزندان خود به سوریه رفتند. از مرز با پای پیاده رد شدند. نگهبانان مرزی سوریه آتش گشودند، ترسناک بود. خوشبختانه هیچ کس صدمه ندیده بود.
بهترین خاطرات خانواده شما از عراق چیست؟
— در عراق، همه چیز خوب بود. بهترین خاطرات من از عراق است. من دلتنگ مدرسه، خیابان و خانیمان هستم. برای من از عراق فقط خاطرات باقی مانده است. من هیچ چیز جز شلوار و دو تی شرت از عراق برای خودم نیاوردم.
چطور از دستگیری رییس جمهور مطلع شدید و درباره اعدامش؟
روزهای بسیار سختی بود. به نظر او همزمان برای ما رئیس جمهور، پدربزرگ و قهرمانی محبوب بود. ما از روند دادگاه را به صورت جدی دنبال می‌کردیم، اگرچه خیلی دشوار بود. من فکر می کنم به لطف این برنامه ها، تمام جهان قادر به فهمیدن صدام حسین واقعی شدند. به نظر می‌رسد اکثر مردم تصور نادرستی از او داشتند.
چه کسی از بستگان صدام حسین به او و خانواده اش خیانت کرد؟
چنین افرادی وجود دارند، ما آنها را می شناسیم.
فکر می کنید رئیس جمهور جدید عراق چه کسی باشد؟
— رئيس جمهور باید توسط مردم انتخاب شود. این انتخاب آنهاست. سیاست به زمان وابسته است. رئیس کشور باید آینده نگر باشد.
آیا تهدیدی را دریافت کرده‌اید؟
البته. آنها دائما می‌رسیدند، به خصوص به آدرس مادر من. به همین دلیل گاهی اوقات بیرون رفتن و زندگی عادی برای ما ممنوع می‌شد.
به آمریکا، ایران و کشورهای منطقه که به عراق حمله کردند چه می گویید؟
نتایج خود بیانگر همه چیز هستند. در حال حاضر تمام دنیا نتیجه اشغال آمریکا را دیدند. بسیاری عواقب اتفاقات را احساس کردند. عراق و کل جهان هزینه های زیادی را پرداخت می کنند. من فقط می توانم بگویم: "درست کنید چیزی را که خراب کردید…"

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала