وزارت خارجه ایران به سخنان پمپئو واکنش نشان داد

© AFP 2023 / Atta Kenareوزارت خارجه ایران به سخنان پامپئو واکنش نشان داد
وزارت خارجه ایران به سخنان پامپئو واکنش نشان داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، سخنان و اتهامات مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در قاهره رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سخنان و اتهامات مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در قاهره رد کرده و گفت: آمریکا و به‌خصوص رژیم افراطی کنونی آن به‌خاطر خصومت دیرینه با ملت ایران و مخالفت با همه اقدامات دولت قبل از خود و در اثر سوء‌استفاده از سوی محافل بدنام و ناکام و فریب خوردن توسط جریان‌ها و لابی‌های خاص، راهی در پیش گرفته است که هیچ نفعی در این رفتار برای آمریکا متصور نیست. این رژیم از یک توافق جامع و مشروع که محصول مذاکره بود خارج شده و اکنون از اینکه نمی‌تواند جایگزینی برای آن پیدا کند دچار نوعی یأس و عصبانیت مزمن شده است.

وی در ادامه افزود: این یک تناقض بزرگ است که آمریکا از یک سو خصومت با ملت ایران را به اوج خود رسانده و از سوی دیگر ریاکارانه خود را طرفدار گفتگو نشان می‌دهد. آقای پمپئو یکبار دیگر به صراحت اعلام کرد که رژیم آمریکا دشمن ایران است و این دشمنی جز دشمنی با مردم ایران نیست. او باید بداند و بدرستی فهم کند که ما در مقابل دشمنان ایران و ایرانی با تمام توان از منافع ملی و راهبردی خود دفاع خواهیم کرد. ایران همواره نشان داده است که خواستار همزیستی مسالمت‌آمیز با همسایگان خود است؛ اما رفتار آمریکا نشان می‌دهد که به‌دنبال تفرقه‌افکنی و ایجاد یک هرج و مرج جدید در این منطقه است که لزوم حفظ هوشیاری تمامی ملت‌های منطقه در مقابل نیرنگ و سیاست‌های تفرقه‌انگیز مقامات آمریکایی را دو چندان می‌کند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصر گفت: تحریم ها علیه ایران شدت بیشتر خواهد گرفت.
پمپئو اشاره کرد که آمریکا از خواسته های خود نسبت به تهران کوتاه نخواهد آمد تا زمانی که ایران برنامه توسعه موشک های بالستیک کنار نگذارد و از دخالت در امور سایر کشورهای منطقه امتناع دوری نکند. وزیر خارجه آمریکا همچنین هشدار داد که آمریکا به تلاش برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه ادامه خواهد داد تا زمانی که نیروهای نظامی ایرانی از سوریه خارج نشوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала