آیا اجساد آوارگان را در سوریه می سوزانند؟

اشتراک
وسایل نظارت وجود دود زیاد در نزدیکی اردوگاه آوارگان رکبان در سوریه را نشان می دهند و ممکن است این دود از سوزاندن اجساد آوارگان ناشی شده باشد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را یک منبع نظامی ـ دیپلماتیک اعلام کرده است. به گفته وی، وضع در منطقه التنف سوریه که تحت اشغال غیر قانونی امریکا است و اردوگاه آوارگان رکبان در آنجا قرار دارد، وضع بسیار دشواری به وجود آمده است. پس از اعلام خروج نظامیان امریکایی در آینده نزدیک، شبه نظامیان تحت حمایت آمریکاییان به حرکت در امده اند و تقریباً هر روز تلاش هایی برای رفتن شبه نظامیان از آنجا نه فقط به اراضی تحت کنترل دمشق در روسیه بلکه همچنین به اردن مشاهده می شود. 
منبع افزود:" وسایل نظارت ما مقدار زیادی دود در کنار اردگاه رکبان مشهده می کنند که اردوگاه چادری شبه نظامیان نیز در آنجا قراردارد. سوء ظن با اساسی در این زمینه وجود دارد که اجساد آوارگان تلف شده بر اثر سرما و بیماری در رکبان سوزانده می شود که از کاروان اخیر هیچگونه کمک بشردوستانه دریافت نکرده اند. 
به عقیده وی، نه فقط دولت سوریه بلکه سازمان های بین المللی بشر دوست و مدافع حقوق بشر طی مدت طولانی با عواقب حضور امریکا در سوریه روبرو خواهند بود.
اردوگاه آوارگان سوری رکبان در جنوب شرقی استان حمص و مرز سوریه و اردن، در 55 کیلومتری ناحیه تحت مسئولیت پایگاه امریکا در التنف قرار دارد. پیشتر ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود مسئله رساندن کمک های بشردوستانه به این اردوگاه تحت بررسی قرار دارد اما واشنگتن باید تضمینات امنیتی لازم را واگذار کند اما آمریکا روز 19 دسامبر اطلاع داد روند خروج نیروهای مسلح خود را از سوریه آغاز کرده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала