محافظ اسامه بن لادن، تروریست نیست

© AFP 2023 / Jewel Samadمحافظ اسامه بن لادن، تروریست نبود
محافظ اسامه بن لادن، تروریست نبود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادگاهی در آلمان، محافظ سابق بن لادن را تروریست نمی خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، محافظ سابق رهبر تروریست ها اسامه بن لادن به دلیل عدم وجود شواهد کافی از زندان آزاد شد.  دو هفته قبل، این فرد مظنون به تروریست از آلمان اخراج شده بود.

به گفته دادستان، سامی آ. به طور موقت از زندان آزاد شد پس از آنکه دادگاه هیچ جرمی در خصوص تروریست شناختن وی نیافتند. در عین حال، مقامات دادگاه به بررسی دخالت وی در فعالیت های تروریستی ادامه خواهند داد. در جریان تحقیقات، او از سفر به کشور آلمان ممنوع بود.

در 13 جولای گزارش شد که متهم به آلمان بازگردانده شده است، جایی که او قبلا از آن اخراج شده بود. دادگاهی در آلمان، اخراج وی را غیر قانونی و خواستار بازگشت او شد. در آن زمان، با توجه به اظهارات سرویس ضد تروریستی آلمانی، سامی آ. تهدیدی برای جامعه می باشد، هر چند که دخالت او در القاعده یا گروه تروریستی دیگر ثابت نشده است.

قبل از اخراج وی از آلمان، او چندین سال با خانواده اش در بوخوم زندگی کرد. در سال 2017، دادگاه آلمان تصریح کرد که ممکن است سامی پس از بازگشت به وطنش، آزار و شکنجه شود. مقامات آلمان سعی کردند او را از سال 2006 به عنوان یک اسلامگرای افراطی اخراج کنند. او در سال 1997 به عنوان دانشجو وارد آلمان شد. از سال 1999 تا 2000، او در یک اردوگاه تروریستی در افغانستان بود و در آنجا مقام امنیتی محافظ بن لادن را داشت. اما هم اکنون به حکم دادگاه، او یک تروریست افراط گرا نیست.

اسامه بن لادن — در عملیات نیروهای ویژه ایالات متحده در شب 2 مه 2011 در پاکستان کشته شد. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала