افزایش نرخ خودکشی در آمریکا

© Flickr / Anthony Catalanoافزایش نرخ خودکشی در آمریکا
افزایش نرخ خودکشی در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نرخ خودکشی در ایالات متحده در حال افزایش است و هیچ گروهی سنی از این امر مستثنی نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Sciencealert،آمار مرگ ناشی از خودکشی در سال ۲۰۱۶ در آمریکا ۴۵ هزار نفر است، عامل مرگ و میری که با سرعتی باورنکردنی درحال جهش است و همه گروه‌های سنی را نیز تهدید می‌کند.

این داده‌هاي جديد تنها چند روز پس از خودكشي يك طراح مد 55 ساله، كيت اسپيد و يك سرآشپز و مجري مشهور تلويزيوني، آنتوني بوردين 61 ساله منتشر شدند. يافته‌ها نشان مي‌دهتد مرگ ناشي از خودكشي بخشي از روندي بزرگتر و دردسرساز‌تر است. مركز كنترل و پيشگيري از بيماري‌ها به تازگي نموداري از نرخ خودكشي در هر ايالت آمريكا را منتشر ساخته‌است كه نشان مي‌دهد آمريكايي‌ها در هر گروه سني، از 10 تا 75 ساله، دست به خودكشي مي‌زنند.

آن شوشات،معاون مديركل مركز كنترل و پيشگيري از بيماري‌ها در آمريكا، افراد ميان‌سال بيشترين تعداد ارتكاب به خودكشي را دارند، و بيشترين تعداد قرباني خودكشي نيز به اين گروه تعلق دارد.وی همچنین ادامه داد:خودكشي مي‌تواند براي هركسي رخ دهد از اين رو مهم است كه به اعضاي خانواده و وابستگاني كه در زندگي دچار استرسي شديد شده‌اند،‌توجه نشان داد. بيشتر قربانيان خودكشي كه اين مركز از سال 2015 تا 2016 دنبال كرده‌ است،‌سابقه هيچ بيماري رواني نداشته‌اند.

علاوه بر افزايش خيره‌كننده مرگ ناشي از خودكشي در ميانسالان، مرگ ناشي از خودكشي در ميان نوجوانان نيز رو به افزايش گذاشته‌است،‌به اندازه‌اي كه خودكشي اكنون دومين عامل اصلي مرگ در ميان نوجوانان و جوانان 10 تا 35 ساله آمريكا به شمار مي‌رود.

در بيمارستان‌هاي كودكان سرتاسر آمريكا، آمار بستري‌شدن به خاطر افكار خود‌آسيب‌زننده يا تلاش براي خودكشي از سال 2008 تا 2015 دوبرابر شده‌است و بيشترين ميزان افزايش نيز در نوجوانان 15 تا 17 ساله ديده شده‌است. شوشات معتقد است عوامل زيادي مي‌توانند خطر خودكشي در افراد را افزايش دهند: مشكل در روابط، سواستفاده از مواد، بيماري فيزيكي يا رواني، مشكلات شغلي و اقتصادي و مشكلات حقوقي از آن جمله‌اند.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала