امارات مالک جدید اهرام ثلاثه مصر

© Flickr / Sam valadiامارات مالک جدید اهرام ثلاثه مصر
امارات مالک جدید اهرام ثلاثه مصر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع خبری عربی خبر دادند که مصر اداره آثار باستانی اهرام ثلاثه را به مدت 20 سال به یک شرکت اماراتی به نام "Prisme International" به مبلغ 50 میلیون دلار واگذار می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، پایگاه خبری "مصراوی" سامح سعد رئیس شرکت توسعه گردشگری "الصوت و الضوء" گفت: این شرکت اماراتی از دو سال پیش پیشنهاد اداره منطقه باستانی اهرام ثلاثه را به مدت 20 سال داده بود و اکنون موافقت اصولی مصر با این پیشنهاد خود را به دست آورده است.

پایگاه خبری العربی الجدید نوشت: اعلام این خبر با انتقاد مصری ها مواجه شده است؛ فردی به نام "محمد السوهاجی" در توییتر نوشت: رود نیل، جزایر تیران و صنافیرو منطقه سینا از دست رفته است ، حال چوب حراج به اهرام ثلاثه هم زده اند.

یکی دیگر از مصری ها نوشت: «محمد مرسی »رئیس جمهوری پیشین مصر می خواست منطقه اهرام ثلاثه را به قطر بفروشد، الحمدلله، السیسی آن را نجات داد و اکنون اداره آن را به یک شرکت صهیونیستی واگذار کرده است.

کاربر دیگری به نام "اسماعیل عبدالمولی" نیز نوشت: یک شرکت اماراتی اداره منطقه اهرام ثلاثه را به دست می گیرد…از فروختن زمین هایمان به فروختن تاریخ رسیده است ، ای مصر غمگین باش.

کاربری با نام "محدی حمدان" نیز نوشت: بدهی های دولت به 105 میلیارد دلار رسیده است، دولت این مبلغ را در طرح هایی هزینه کرده که صرفه اقتصادی نداشته است ، امارات منطقه اهرام ثلاثه را به مبلغ 50 میلیون دلار اجاره کرده است حال ببینیم دولت کمبود بودجه خود را با واگذاری چه چیزهای دیگری جبران می کند.

مجموعه اهرام جیزه نام مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع شده‌است. هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام در مجموعه اهرام جیزه و تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان به شمار می‌آید. قدمت اهرام جیزه به دودمان چهارم مصر می‌رسد که نام‌های این اهرام عبارتند از خوفو، خَفرِع و مَنقُرع. که خوفو بزرگترین‌شان و یکی از عجایب هفتگانه است.

مساحت جیزه در حدود هشت کیلومتر است. علاوه بر سه هرم اصلی، چندین هرم کوچکتر، مجسمهٔ اِسفینکس و کشتی بزرگ مصری متعلق به 2500 سال پیش از میلاد مسیح نیز در منطقه جیزه واقع شده‌است. برخی از پژوهشگران، تاریخ ساخت اهرام را به بیش از 12 هزار سال پیش نسبت می‌دهند اما هنوز منبع موثقی در این مورد یافت نشده‌است.

اهرام ثلاثه از مهم ترین مراکز جذب گردشگری در مصر است که شهرت جهانی دارد و هرساله شمار زیادی پردشگر خارجی از آن بازدید می کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала