فیلم ایرانی برنده بهترین فیلم جشنواره سینمای اسلامی غازان شد

© Photo / Majid Barzegar Production, 2015Кадр из фильма "Бессмертный" режиссера Хади Мохагеха
Кадр из фильма Бессмертный режиссера Хади Мохагеха - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیلم ایرانی «ممیرو» ساخته هادی محقق جایزه بهترین فیلم دوازدهمین جشنواره بین المللی سینمای اسلامی قازان را از آن خود کرد.

به گزارش منابع خبری روسیه، فیلم ایرانی «ممیرو» ساخته هادی محقق جایزه بهترین فیلم دوازدهمین جشنواره بین المللی سینمای اسلامی قازان را در جمهوری تاتارستان واقع در فدراسیون روسیه از آن خود کرد.

جایزه بهترین فیلم مستند نیز به مهدی گنجی کارگردان فیلم «من می خواهم پادشاه باشم» تعلق گرفت. جایزه ویژه رییس جمهور تاتارستان تحت عنوان «برای انساندوستی در هنر سینما» به فیلم «تسلیم» به کارگردانی تونکا مونا رضا از مالزی اعطا شد.

فیلم های متراژ بلند روسیه، چین، صربستان، امارات عربی، قرقیزستان، قزاقستان، بنگلادش، مالزی و کار مشترک سینمای بلغارستان، عراق (کردستان)، رومانی و مقدونیه به مرحله نهایی راه یافتند.

جشنواره سینمای اسلامی قازان از سال 2005 هرساله برگزار می شود و تا سال 2010 با نام «منبر طلایی» برگزار می شد. شعار این جشنواره «گفتگوی فرهنگ ها برای گفتگوی فرهنگ ها» است. دولت تاتارستان در برگزاری این جشنواره همکاری می کند و شهرداری قازان، وزارت فرهنگ این جمهوری و همچنین شورای مفتیات روسیه از سازماندهی کنندگان آن هستند. امسال 60 فیلم از 33 کشور در این جشنواره شرکت داشتند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала