روسیه به تغییر موضع کی یف درخصوص برگزاری انتخابات امیدوار است

© Photo / President of the Ukraine Press-ServiceПрезидент Украины Петр Порошенко выступает на открытии пятой сессии Верховной рады Украины VIII созыва в Киеве
Президент Украины Петр Порошенко выступает на открытии пятой сессии Верховной рады Украины VIII созыва в Киеве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پتر پاروشنکو به وزیر امور خارجه کشور دستور داده که مانع از برگزاری انتخابات در نهادهای روسی فعال در خاک اوکراین شوند.

به گزارش خبرگزاری ریانوستی، الا پامفیلوا رییس کمیته مرکزی برگزاری انتخابات مجلس روسیه اظهار کرد که به تغییر موضع مقامات اوکراین در خصوص برگزاری رای گیری در این کشور در نهادهای دیپلماتیک روسیه امیدوار است.

انتخابات روز 18 سپتامبر برگزار خواهد شد و همانطور که پیشتر دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین خبر داده، پتر پاروشنکو به وزیر امور خارجه کشور دستور داده که مانع از برگزاری انتخابات در نهادهای روسی فعال در خاک اوکراین شوند.

الا پامفیلوا همچنین به خبرنگار ریانوستی می گوید: «متاسفانه، شرایط بدی حاکم شده و تمام مقررات بین المللی در خصوص تامین حق رای برای شهروندان در خارج از کشور نقض می شود».

وی همچنین خاطر نشان کرد که  وزارت امور خارجه روسیه و کمیته مرکزی انتخابات اخیرا در پیامی مشترک از مقامات اوکراین خواسته اند که تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخابات فراهم سازد.

وی همچنین تاکید کرد که این رفتار اوکراین ممکن است در آینده همچون بومبرگ به ضررش تمام شود و ما امیدواریم که کی یف مواضع خود را در این رابطه تغییر دهد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала