گزارش و تحلیل

یونیفرم اسلامی پلیس

© Fotolia / determinedحجاب اسلامی زن مسلمان
حجاب اسلامی زن مسلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کانادا و اسکاتلند یونیفرم های جدیدی پیشنهاد می کنند.

 در کانادا و اسکاتلند  زنان پلیس می توانند در صورت تمایل روسری بپوشند.  این تصمیم برای جلب هر چه بیشتر  زنان مسلمان برای خدمت در پلیس اتخاذ شده است.

پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا،  یونیفرم اسلامی را به عنوان گزینه یونیفرم برای کارمندان این بخش پیشنهاد کرده است.  هم اکنون زنان پلیس حجاب دار می توانند همراه پلیس های  عادی  دسته سواره نظام سلطنتی  کانادا،  انجام وظیفه کنند.

نشریه « بیزنس اینسایدر»  به نقل از سخنگوی وزارت  امنیت کانادا نوشت: «این اقدام برای بازتاب بهتر تنوع جامعه  ما و تشویق زنان مسلمان  برای کار در پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا اجرا می شود».

ساکنان اسکاتلند نیز نظر مشابهی ابراز کردند. از اینرو چنین اجازه ای را صادر کردند. فیل گورملی رئیس پلیس اسکاتلند اعلام داشت: « من از کمک  جامعه اسلامی و پلیس ها، افسران  و دیگر کارمندان سپاسگزارم».

عقاید در خصوص حجاب در جهان متفاوت است.  طرفداران ممنوعیت و  رعایت قوانین نظرات متفاوتی دارند: در آلمان  مقامات «باواریا» و « هسن»  خواهان ممنوعیت در خصوص  حجاب زنان هستند. در فرانسه  تا کنون « بورکینی» ممنوع اعلام شده بود که نوعی  لباس شنای اسلامی است.  اما به تصمیم دادگاه فرانسه  به تاریخ 26 اوت سال 2016،  این ممنوعیت لغو شد.

طرفداران  حقوق زنان نیز  در خصوص  لباس مذهبی فعال تر شده اند.  در « فیس بوک» فعالیت جنبش « My Stealthy Freedom » دفاع از حق زنان مسلمان جهت رد حجاب، شدت می گیرد. صفحه اینترنتی این  جنبش  در « فیس بوک»  بیش از یک میلیون  « لایک» جمع آوری کرده است. جالب آن است  که در مخالفت با حجاب اجباری، نه فقط زنان، بلکه مردان نیز اظهار نظر کردند.

 یکی از کاربران « فیس بوک» در صفحه جنبش نوشت: « ضرورت پوشیدن حجاب از هفت سالگی تا آخر عمر ، شکنجه است.  بدترین چیز آن است که این کار اجباری است و اگر زنان از رعایت این رسم خودداری ورزند، مورد نکوهش قرار خواهند گرفت. من به عنوان  یک مرد ایرانی، از دیدن موهای  زنان  تحریک نمی شوم.  بر عکس  از بازی باد با موهای زنان  خوشحال می شوم.  زنان می توانند  با استفاده از حقوق ابتدایی خود زندگی شادی داشته باشند».

اما بسیاری از دختران در کشورهای عربی  و کشورهای غربی و آفریقایی داوطلبانه  حجاب را رعایت می کنند و آن را سمبل ایمان خود می دانند. حنیفه آدام 24 ساله از نیجریه،  برای باربی روسری دوخت و یک « آکونت» جداگانه  به نام « Hijarbie » در « اینستاگرام»  برایش باز کرده است که  تا کنون بیش از 72 هزار  نفر عضو صفحه او شده اند.

در استرالیا، استفانی کورلو، دختر 14 ساله  مسلمان در آرزوی آن است  که اولین بالرینی شود که با روسری می رقصد.  به این ترتیب این دختر  نوجوان می خواهد  به بقیه دختران ثابت کند که آنها می توانند  بدون وابستگی  به تعلق دینی هرکاری دلشان بخواهد انجام بدهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала