روحانی: در زمینه رژیم حقوقی دریای خزر تفاهم کرده ایم

© Sputnik / Vyacheslav Bobkovروحانی: در زمینه رژیم حقوقی دریای خزر تفاهم کرده ایم
روحانی: در زمینه رژیم حقوقی دریای خزر تفاهم کرده ایم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رییس جمهور ایران در نشست خبری مشترک با الهام علی یف رییس جمهور آذربایجان در باکو، با اشاره به این که دریای خزر، دریای صلح و دوستی و توسعه بین کشورهای ساحلی است، گفت "ما در گفتگوهای خود در باکو در زمینه رژیم حقوقی دریای خزر تفاهم کرده ایم که دو کشور با سرعت بیشتری در زمینه دست یابی به توافق نهایی در این زمینه تلاش کنند".

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رییس جمهوری ایران، روحانی گفت: "دریای خزر، دریای صلح و دوستی و توسعه بین کشورهای ساحلی خزر است، در زمینه رژیم حقوقی دریای خزر تفاهم کردیم که دو کشور با سرعت بیشتری در این زمینه تلاش کنند تا به توافق نهایی در آینده دست پیدا کنیم".
روحانی خاطر نشان کرد: "در زمینه فعالیت‌های مشترک در دریای خزر در بخش نفت و گاز نیز مقرر شد تا فعالیت و مشارکت در مناطق مشترک مورد تفاهم طرفین باشد که این گام مهمی در ارتقای سطح مناسبات ایران و آذربایجان خواهد بود".
رییس جمهور ایران بر اهمیت حفظ محیط زیست در دریای خزر تاکید کرد و گفت: "آلودگی‌ها در این دریای بسته می ‌تواند بسیار خطرناک باشد و لذا در این راستا باید تفاهمات و قراردادهایی که بین کشورهای ساحلی امضا شده، اجرایی و دبیرخانه‌ای در این زمینه در جمهوری آذربایجان تشکیل شود".
وی گفت ایران و آذربایجان در باره گسترش همکاری در این زمینه توافق کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала