انتقاد انجمن یهودیان فدراسیون روسیه از آموزش اجباری دین در مدارس

© Sputnik / Maksim BogodvidПразднование Пасхи в Казани
Празднование Пасхи в Казани - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نباید دوره جداگانه ای برای هر یک از جریانات دینی اختصاص داد، بویژه اگر صحبت از تمام دوره آموزشی در میان باشد.

بروخ گورین رییس دپارتمان روابط اجتماعی انجمن یهودیان فدراسیون روسیه ضمن اشاره به اجباری شدن اموزش دروس دینی در مدارس تاکید کرد که نباید دوره جداگانه ای برای هر یک از جریانات دینی اختصاص داد، بویژه اگر صحبت از تمام دوره آموزشی در میان باشد.

رسانه­ های گروهی پیشتر خبر داده بودند که آکادمی آموزش روسیه چند پروژه «فرهنگ ارتدوکس» برای دانش آموزان را جهت ارزیابی به چند سازمان فرستاده­ اند که گویا قرار است به عنوان درس اجباری برای تمام دوره­ ها بگذارند. این در حالی است که گزینه دیگری برای انتخاب و آموزش اصول دیگر ادیان سنتی روسیه به دانش آموزان نمی ­دهند. کلیسای ارتدوکس روسیه گفته بود که برنامه ­ای آموزشی برای دانش آموزان آماده می ­کند. به گفته آنها، اجرای برنامه نه تنها اجباری نیست، که حتی نمایندگان سایر ادیان می­ توانند روی آن کار کنند.

وی همچنین با اطمینان می­گوید که بیشتر کردن زمان برای آموزش این درس بین دانش آموزان فاصله زیادی می­ اندازد، زیرا تفکیک دایمی دانش آموزان به گروه­ های دینی مختلف با ایده «اتحاد اقوام» مغایرت دارد. گورین می­گوید که بچه ­ها نسبت به هم احساس دوری می­کنند زیرا هر کدام خود را متعلق به یک گروه دینی می ­دانند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала