نیروی هوایی امریکا درصدد دست یافتن به موشک های جدید قاره پیما و کرور

© AP Photo / U.S. Air ForceТестовый запуск межконтинентальной баллистической ракеты Minuteman III в США
Тестовый запуск межконтинентальной баллистической ракеты Minuteman III в США - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی ایالات متحده در چارچوب پیشنهاد همکاری با تولید کنندگان صنایع نظامی این کشور از آنها خواست که پروژه های موشک های بالستیک قاره پیمای پرتاب از سطح و موشک های کروز پرتاب از هوا را آماده و طی پیشنهادی به این نیروها ارائه دهند.

وزارت دفاع ایالات متحده قصد دارد پدافندهای دفاعی دوربرد پیشرفته ای را در دستان خود داشته باشد.

در اعلامیه نماینده نیروی هوایی ایالات متحد آمریکا آمده است:

"سامانه پدافند دوربرد قادر است بدون هزینه اضافی عملکرد موثر بمب افکن های " B-52"، "B-2" و بمب افکن پیشرفته در حال ساخت "B-21" را بالا ببرند. این موضوع همچنین باعث مهار دشمنان شده و قدرت و توانایی ما را به متحدانمان نشان خواهد دهد."

جمعه گذشته نظامیان ارتش از پیمانکاران صنایع نظامی خواستند که پروژه های پیشنهادی خود در ضمینه ساخت موشک های بالستیک قاره پیمای نسل جدید را به انها ارائه کنند و در این رابطه اعلام کردند که عقد نخستین قراردادها در تابستان اینده صورت خواهد گرفت.

انتظار می رود که از سال ٢٠٢٧ میلادی موشک های جدید جانشین موشک های بالستیک فعلی "Minuteman 3" شوند. تعداد این موشک ها در زرات خانه ایالات متحد آمریکا ٤٥٠ عدد میباشد. بر اساس داده های دریافتی، پروسه جایگزین کردن موشک های نسل جدید ٦٢،٣ ملیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.

از این گذشته، وزارت دفاع همچنین خواستار جایگزین کردن موشک های کروز هوا به سطح "AGM-86" کلاس"B" است، این موشک ها همانند "Minuteman 3" قادر به حمل کلاهک هسته ای هستند. هنوز اطلاعات رسمی از قیمت این قراردادها اعلام نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала