اردوغان یکی از مقامات بلند پایه آمریکا را به حمایت از شورشیان محکوم کرد

© REUTERS / Baz RatnerTurkish Supporters are silhouetted against a screan showing President Tayyip Erdogan during a pro-government demonstration in Ankara, Turkey, July 17, 2016.
Turkish Supporters are silhouetted against a screan showing President Tayyip Erdogan during a pro-government demonstration in Ankara, Turkey, July 17, 2016. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی اعلام کرد که اظهارات رئیس ستاد فرماندهی ارتش آمریکا ژنرال "جوزف وتل" درباره ی کودتاچیان، به معنای قرار گرفتن او در کنار آنها و حمایت از آنهاست.

خبرگزاری ریانووستی با انتشار سخنان اردوغان می نویسد:

"تمام دنیا شاهد است که ما پاسدار حفظ دموکراسی هستیم. ولی یک نفر اینجا نگران کسانی است که اکنون در پشت میله های زندان قرار دارند. یک مقام بلند پایه آمریکایی گفته است که نظامیانی که با او در ارتباط بوده اند، بازداشت و زندانی شده اند. این موضوع اصلا ربطی به تو ندارد."    

وی افزود که ژنرال آمریکایی، حامی کودتاچیان است و در کشوری زندگی می کند که عامل اصلی این کودتا قرار دارد. یادآور می شویم که اردوغان بلافاصله پس از کودتای نافرجام نظامی در ترکیه اعلام کرد که پشت این کودتا اشخاصی قرار دارند که در ایالات متحده بسر میبرند و "فتح الله گولن" را عامل اصلی آن خطاب کرد.  

اردوغان در ادامه گفت:

"مردم ما شاهد همه چیز هستند. شحصی که اینگونه سخن به میان می آورد، خودش خودش را لو می دهد."

چندی پیش، ژنرال جوزف وتل از این موضوع که بسیاری از نظامیان ترکیه ای که با آمریکا در ارتباط بوده اند اکنون در پشت میله های زندان بسر می برند، ابراز نگرانی کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала