درخواست جریان های مخالف در بحرین از جهانیان برای متوقف نمودن اقدامات آل خلیفه علیه شیعیان

© Flickr / Brandon AtkinsonФлаг Бахрейна
Флаг Бахрейна - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بحرین و بسیاری از پایتخت ها و شهرهای جهان امروز شاهد برپایی تظاهرات، تجمع و آیین‌های مختلف در روز همبستگی جهانی با ملت بحرین است.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از گروه بین المللی خبرگزاری تسنیم، روز جهانی همبستگی با ملت بحرین همچنین به منظور محکوم کردن ظلم و ستم طایفه ای حکومت بحرین صورت می گیرد.
در همین راستا، احزاب و جریان های مخالف در بحرین در پیامی خواهان برگزاری تجمعی با مشارکت اعراب و مسلمانان در لندن برای محکوم کردن ظلم و ستم طایفه ای و مخالفت با محاکمه آیت الله شیح عیسی قاسم روحانی بارز شیعه این کشور شدند.
شهر برلین نیز شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز علیه اقدامات حکومت بحرین و رفتار آن علیه رهبران سیاسی و دینی این کشور خواهد بود.
در شهرهای مقدس مشهد و قم نیز راهپیمایی همبستگی با ملت بحرین برگزار خواهد شد.
کشورهای لبنان، سوریه، سوئد، استرالیا، فرانسه و پاکستان نیز شاهد مراسم و آیین های مشابه خواهد بود.
احزاب و جریان های مخالف در بحرین پیام خود خواهان حضورِ در صحنه ِهمگان در این روز در قالب تظاهرات، تحصن، سمینار یا کنفرانس های مطبوعاتی و همه ابزارهای موجود برای محکوم کردن اقدامات آل خلیفه علیه شیعیان شدند.
این احزاب و جریان ها همچنین از همگان خواستند تا برنامه ها و گام هایی را برای متوقف کردن اقدامات آل خلیفه علیه شیعیان بردارند زیرا این اقدامات براساس موازین سازمان ملل، نوعی نسل کشی به شمار می رود.
احزاب و جریان های مخالف در بحرین در پیام خود همچنین به حمایت عربستان و امارات از حکومت آل خلیفه، و مواردی از اقدامات این حکومت علیه شیعیان از جمله سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم و محاصره خانه و منطقه سکونت وی و وارد کردن اتهامات واهی به این روحانی بارز، بازداشت علامه شیخ صنقور خطیب نماز جمعه شیعیان به بهانه برگزاری نمازجمعه بدون مجوز و جلوگیری از برگزاری نمازجمعه در منطقه الدراز، بستن جمعیت های سیاسی و فرهنگی بزرگ شیعیان از جمله جمعیت وفاق اسلامی و جمعیت التوعیه الاسلامیه و جمعیت الرساله و مصادره اموال آنها اشاره کرد
در این پیام همچنین به بازداشت فعالان حقوقی و سیاسی و محاکمه آنها و جلوگیری از سفر بسیاری از آنها به خارج از کشور و ظلم و ستم و تبعیض علیه شیعیان در ارکان کشور اشاره شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала