گولن، ناراضی ترک اعلام کرد به خاطر امکان اخراج از آمریکا نگران نیست

© AP Photo / Selahattin Sevi, FileIn this Sept. 24, 2013 file photo, Turkish Islamic preacher Fethullah Gulen is pictured at his residence in Saylorsburg, Pa.
In this Sept. 24, 2013 file photo, Turkish Islamic preacher Fethullah Gulen is pictured at his residence in Saylorsburg, Pa. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فتح الله گولن، واعظ ناراضی ترک که مقامات ترکیه وی را به تلاش کودتا متهم کرده اند به خاطر امکان اخراج از آمریکا ، محل تبعیدش و استرداد وی به آنکارا نگران نیست.

به گزارش خبرگزاری "ریا نووستی" ، گولن گفت:" دولت امریکا تا به حال تأئید نکرده که درخواست رسمی استرداد را از دولت ترکیه دریافت کرده است. واضح است که این درخواست دارای انگیزه سیاسی است و یقین دارم که واقعیات و شواهد این را نشان خواهد داد.من کودتا را بارها مورد انتقاد قرار داده و هر گونه اتهام درباره دست داشتن من در انرا را قویا رد می کنم. سخنگویان دولت امریکا بوضوح اعلام کرده اند که از تشریفات قانونی پیروی کرده و به قانون و حقوق احترام خواهند گذاشت. من نگران نیستم و با مقامات امریکا همکاری خواهم کرد".
گولن دوباره به خاطر "شکار جادوگران" از رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه به شدت انتقاد کرد.
واعظ ناراضی ترک گفت:"اردوغان و حزبش پس از قرارداشتن طولانی در حکومت به سم قدرت آلوده شده اند. من به خاطر حمایت از اصلاحات دموکراتیک پشیمان نیستم".
گولن ابراز عقیده کرد که ورود ترکیه به اتحادیه اروپا بهترین ضامن برای حفظ دموکراسی در این کشور خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала