تأثیر باز پس گرفته شدن حلب بر حل و فصل درگیری سوریه

© Sputnik / Ilya PitalevВоеннослужащий Сирийской Арабской армии в городе Алеппо
Военнослужащий Сирийской Арабской армии в городе Алеппо - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حلب در حلقه محاصره قرار دارد و از قرار معلوم شبه نظامیانی که در این شهر سنگر گرفته و به شدت مقاومت می کنند، پس از مدتی تار و مار خواهند شد. نظامیان روسیه و دولت روسیه برای به حداقل رساندن تلفات در بین افراد غیر نظامی در حال اجرای عملیات انسان دوستانه بوده و و شبه نظامیان را به زمین گذاشتن سلاح های خود فرا می خوانند.

حلب دومین شهر بزرگ سوریه و یک مرکز بسیار مهم اقتصادی و ژئوپلتیک بوده و دارای اهمیت بسیار زیادی است. بازپس گرفتن این شهر می تواند کلیدی برای حل و فصل درگیری سوریه شود.

ولادیمیر شاپووالوف، کارشناس سیاسی روسی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "راشا تودی" گفت:" حلب دارای اهمیت درجه اول برای همه طرفهای درگیری است چون مرکز بسیار مهم اقتصادی و تجاری بوده، در نقطه تقاطع راه های تجاری قرار داشته و دارای موقعیت برجسته ژئوپلتیک است. کنترل حلب امکان می دهد نه فقط سراسر شمال سوریه بلکه مناطق مجاور مرز ترکیه، ناحیه سکونت کردها و شمال غربی عراق تحت کنترل قرار بگیرد. این مرکز سوق الجیشی منطقه هم برای نیروهای مسلح دولتی ، هم برای مخالفان و هم برای ترکیه، عربستان سعودی و امریکا است. کنترل حلب کلیدی برای کنترل خاک سوریه و مناطق همجوار است".

جای تعجب نیست که خشونت بار ترین نبردها از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه بر سر این شهر جریان دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала