زندانیان برای پیشگیری از هپاتیت ب واکسینه می شوند

© Fotolia / BillionPhotos.comШприц и ампула в руках медика
Шприц и ампула в руках медика - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته دکتر تشکریان مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها و طبق آمارهای ارائه شده، بیش از نیمی از زندانیان معتاد هستند و بدین ترتیب باید به آنها توجه ویژه ای داشت.

ایسنا با اعلام این خبر در ادامه می نویسد که در نتیجه نشست خبری که در وزارت بهداشت در روز جهانی هپاتیت ب برگزار شد، مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها با وزارت بهداشت در زمینه واکسیناسیون هپاتیت B همکاری خواهند داشت.
دکتر تشکریان گفت که جامعه زندانیان به راحتی در دسترس است و آمار بالایی از مبتلايان به هپاتیت "ب" در میان زندانیان وجود دارد از این رو می توان برای مبارزه با این بیماری از زندانیان شروع کرد.
دکتر محمود نبوی معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از برنامه 10 ساله آینده وزارت بهداشت جهت واکسینه کردن تمام افراد زیر 40 سال در برابر بیماری هپاتیت نوع ب خبر داد.
وی افزود در ابتدای این طرح از کارگران شهرداری شروع کرده ایم زیرا آنها با سوزن و سرنگ سر و کار دارند. این برنامه کارکنان آرایشگاه‌ها، پرسنل مراکز درمانی و نوزادان را نیز در آینده تحت پوشش خود قرار می دهد تا کم کم پس از واکسینه کردن افراد زیر 40 سال به واکسینه کردن افراد ۴۰ سال به بالا نیز برسیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала