تبدیل جنگل های کارپات به بیابان

© Photo / Vianباقیمانده جنگل های «کارپات» در اوکراین
باقیمانده جنگل های «کارپات» در اوکراین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درختان « راش» اوکراین به رومانی می رود.

در اوکراین  ایگور اِستِفوراک رئیس اداره بازرسی استان ایوانو-فرانکوف  به  دلیل  از بین بردن  جنگل های کارپات اخراج شد.

اوستاپ سِمِراک وزیر محیط زیست  و منابع طبیعی اوکراین معتقد است که این  تصمیم کادری  سرمشقی برای  کل سیستم  بازرسی اوکراین  خواهد بود.

در ماه مه سال 2016  ُیمِراک که  در استان ایوانو-فرانکوف قرار داشت  دستور اخراج  استِفوراک  را به دلیل  قطع غیرقانونی  درختان  در پارک ملی طبیعی  کشور صادر کرد.

وزیر اوکراینی  متذکر شد که وضعیت  استان  یک مورد استثنایی نیست  و از  روسای پارک های ملی  خواست  مانع از نقض قانون  حفاظت از منابع طبیعی شوند.

رومان پوکالوف  رئیس  برنامه  حفاظت از طبیعت  سازمان اجتماعی  « گشت سبز» روسیه  تصمیم اخراج استِفوراک را  دیرهنگام نامید.

—   هم اکنون سه عکس جنگل های کارپات در استان ایوانو — فرانکوف در مقابل من است.  این عکس ها در  سال های 2013، 2014 و 2015  گرفته شده اند.  کاملا مشخص است که طی  2 سال اخیر  این محل به بیابان مبدل شده است.  منظور فقط جنگل ها نیست، بلکه حتی پارک های  ملی و طبیعی به بیابان مبدل شدند.  رئیس  مسئول آن بخش را اخراج کردند، اما این کار می بایست  بلافاصله پس از افشای  حقایق مربوط به  قطع درختان جنگل انجام می شد.  زیرا در ماه مه وزیر منابع طبیعی  شخصا آنجا بود و خودش همه چیز را با چشمان خود دید.  چه چیزی او را مجبور کرد دو ماه  برای اتخاذ چنین تصمیم ساده کادری صبر کند؟ دلیل این  سهل انگاری هنوز آشکار نشده است.

قطع درختان جنگل های اوکراین ادامه دارد اما این موضوع  مقامات کشور را نگران نمی سازد.

 منابع طبیعی  اوکراین  مبدل به منبع  مالی برای  تشکیلاتی مانند « جناح راست» شده است که (در فدراسیون روسیه فعالیت آن ممنوع  اعلام شده است).  همانا اعضای آن  مسئول  قطع درختان  استان  ایوانو —  فرانکوف  و  ماورای کارپات  هستند.  سرویس پارک های ملی و  جنگلی  که وابسته به وزارت  مجتمع کشت و صنعت است باید  مانع از فعالیت آنها شود.  اما تا کنون چنین تصمیمی اتخاذ نشده است.  جنگل های وزارت دفاع نیز  بدون هر گونه کنترلی از بین برده می شوند و درختان آن جنگل هایی که در شیب های خطرناک  قرار دارند و هرگز بریده نمی شدند حالا  به خارج برده می شوند. درختان «راش»  که در کشور رومانی  ارزش زیادی دارند.  به نظر می رسد  کسانی در اوکراین به قدرت رسیده اند که  حکومت آنها موقت است و طی این مدت آنها آنچه طی  قرون  توسط مردم حفظ شده بود  از بین می برند و جمع می کنند و به خارج می برند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала