احتمال بسته شدن درب های اروپا برای ترکیه

© AFP 2023 / Atta KenareМинистр иностранных дел Италии Паоло Джентилони
Министр иностранных дел Италии Паоло Джентилони - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ایتالیا بعد از وقوع کودتای نظامی در ترکیه انتقام گیری و تخلف از قوانین را در این کشور به شدت محکوم کرد

پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا بعد از وقوع کودتای نظامی در ترکیه انتقام گیری و تخلف از  قوانین را در این کشور به شدت محکوم کرده و هشدار داد که احتمال بسته شدن درب های اتحادیه اروپا برای آنکارا وجود دارد.

وزیر خارجه ایتالیا در گفتگو با روزنامه کوریر دلا سرا گفت: «ما کودتای نظامی را به شدت محکوم می کنیم، اما امروز به روشنی هشدار می دهیم که هرگونه انتقام گیری، پاکسازی و تخطی از اصول و موازین حکومتی غیرقابل قبول است. درب های اروپا برای ترکیه دموکرات باز است و مقامات ترکیه حق انتخاب دارند.

جنتیلونی همچنین گفت که اتحادیه اروپا قصد ندارد تخفیفی برای آنکارا قایل شود و در خصوص رعایت توافقات بین ترکیه با اتحادیه اروپا نیز در خصوص آزادی های دموکراتیک و مساله مهاجرت شرایط به قوت خود باقی هستند.

جنتیلیونی اعتراف کرد که رهبران اروپا زمانی اشتباه کرده و اجازه ندادند که ترکیه وارد اتحادیه اروپا بشود. اما این اشتباه به 10 سال قبل مربوط می شود و ایتالیا در این مساله مقصر نیست.

لازم به ذکر است که بعد از وقوع کودتای نظامی، نیروهای پلیس ترکیه بیش از 6 هزار نفر را بازداشت کرده اند که برخی از آنها از مقامات بلندپایه و متوسط هستند. در نتیجه این کودتای ناموفق طبق آمار وزارت خارجه ترکیه 290 تن جان خود را از دست داده اند. مقامات ترکیه فتح الله گولن روحانی مسلمان مقیم امریکا را در سازماندهی این کودتا مقصر می دانند. با این حال گولن این اتهام را رد می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала