تلاش سعودی برای احیای گروهک منافقین

© AFP 2023 / Mandel NganСаудовский принц Турки аль-Фейсал
Саудовский принц Турки аль-Фейсал - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رژیم سعودی همچنان به کینه‌توزی‌های گسترده خود علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد

اظهارات اخیر رئیس سابق دستگاه اطلاعات رژیم سعودی و مقام بلندپایه این رژیم که تلویحا از سرکردگی «مریم رجوی» بر گروهک منافقین حمایت کرد، نشان از ادامه توطئه‌چینی‌های سعودیها علیه ایران دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر،«ترکی الفیصل» رئیس سابق دستگاه اطلاعات رژیم سعودی و مقام بلندپایه این رژیم اخیرا در همایش سالیانه فرقه رجوی در پاریس اقدام به ایراد سخنرانی کرد. وی در جریان این سخنرانی دو بار از «مسعود رجوی» سرکرده گروهک منافقین به عنوان «المرحوم» یاد کرد. در ابتدا برخی چهره های وابسته به گروهک منافقین مدعی شدند که به کار بردن این واژه در وصف «مسعود رجوی» از باب احترام استفاده شده و وی در قید حیات است.

در این میان، رژیم سعودی همچنان به کینه‌توزی‌های گسترده خود علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد، تا جایی که حتی از حمایت مستقیم از منافقین هیچ ابایی ندارد. برخی از کارشناسان با استناد به اصل «ترجمه و مطابقت آن با لحن گوینده» بر این باورند که رئیس سابق دستگاه اطلاعات رژیم سعودی و مقام ارشد این رژیم، با حالت تمسخر قصد داشته از «مسعود رجوی» به عنوان یک مهره سوخته یاد کند و درست به همین دلیل از وی به عنوان «مرحوم» یا کرده است؛ کلمه ای که لزوما به عنوان عدم وجود فیزیکی وی نیست.

فارغ از اظهارات «ترکی الفیصل» مقام ارشد رژیم سعودی در همایش سالانه فرقه رجوی در پاریس، حضور وی در این همایش نوعی دهن ‌کجی آشکار به جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود. ترکی الفیصل» در ادامه اظهارات خود، گروهک منافقین را خطاب قرار می دهد و می گوید: «ما با شما هستیم؛ ما در کنار شما هستیم».

ر همین ارتباط، «عبدالله شهبازی» نویسنده و پژوهشگر ایرانی می گوید: «نظر می‌رسد کانون‌های جهانی و منطقه‌ای ضد ایرانی که تلاش‌های آن‌ها برای تجزیه و ترسیم جغرافیای جدید سیاسی در خاورمیانه به دلیل استواری ایران به شکست انجامیده، اینک می‌خواهند پدیده‌ای همچون داعش و معارضان سوری را در ایران نیز علم کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала