دیدار بشار اسد با هیئت پارلمان اروپا: موج پناهجویان به اروپا نتیجه سیاست نادرست بعضی رهبران غربی است

© AP Photo / SANAدیدار بشار اسد با هیئت پارمان اروپا: موج پناهجویان به اروپا نتیجه سیاست نادرست بعضی رهبران غربی است
دیدار بشار اسد با هیئت پارمان اروپا: موج پناهجویان به اروپا نتیجه سیاست نادرست بعضی رهبران غربی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار اسد، رییس جمهور سوریه امروز یکشنبه در دمشق با هیئتی از پارلمان اروپا دیدار کرد.

این هیئت به ریاست خاویر کوزو رییس کمیته امور خارجه در پارلمان اروپا برای مذاکره با مقامات سوریه در باره تحولات این کشور و منطقه به دمشق سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری "سانا"، رییس جمهور سوریه در این دیدار گفت: "مشکلاتی که اروپا با آنها مواجه شده و از جمله آنها مشکل تروریسم و افراطی گری و موج پناهجویان است، علتش اینست که برخی از رهبران غربی سیاست هایی را در پیش گرفته که به نفع ملت های اروپایی نیست، به ویژه این که این رهبران از گروه های تروریستی در سوریه حمایت و برای اقدامات آنها پوشش سیاسی ایجاد می نمایند".

وی با تاکید بر نقش پارلمان اروپا در تصحیح سیاست های اشتباهی برخی از دولت های غربی افزود: "این سیاست ها باعث شده است تا پدیده تروریسم به سراسر منطقه گسترش یابد و اوضاع معیشتی سوری ها بر اثر محاصره اقتصادی رو به فرو پاشی برود. تمام اینها باعث شده است تا بسیاری از مردم سوریه کشور خود را ترک کرده و به دیگر کشورها پناه بیاورند".

اعضای هیئت پارلمان اروپایی به نوبه خود گفتند که در پی سفر خود به سوریه و مشاهده درد های مردم از جنایت های تروریسم، تلاش هایی برای وارد آوردن فشار بر دولت های اروپایی به منظور برداشتن تحریم های ظالمانه علیه این کشور به کار می برند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала