باسورین: ارتش اوکراین در روز گذشته بیش از 400 خمپاره به سوی جمهوری دونتسک پرتاب کرد

© Sputnik / Sergey Averinباسورین: ارتش اوکراین در روز گذشته بیش از 400 خمپاره به سوی جمهوری دونتسک پرتاب کرد
باسورین: ارتش اوکراین در روز گذشته بیش از 400 خمپاره به سوی جمهوری دونتسک پرتاب کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ادوارد باسورین، فرمانده نیروهای جمهوری مردمی دونتسک از 566 مورد گلوله باران و پرتاب بیش از 400 خمپاره به سوی این جمهوری طی شبانه روز گذشته خبر داد.

باسورین امروز یک شنبه در نشستی خبری گفت: "پس از سه روز آرامش نسبی ارتش اوکراین طی شبانه روز گذشته 566 بار جمهوری دونتسک را هدف حمله توپخانه ای قرار داده و 409 خمپاره از جمله 260 خمپاره 120 میلی متری شلیک کرد".

مقامات اوکراین از ماه آوریل سال 2014 عملیات قهری را برای سرکوب ناراضیان از تغییر حکومت در کییف، در منطقه دنباس واقع در شرق و جنوب شرق این کشور انجام می دهند. مردم دنباس (متشکل از جمهوری خودخوانده مردمی دونتسک و جمهوری خودخوانده مردمی لوهانسک) نیروهای مسلح تشکیل داده و در برابر ارتش اوکراین مقاومت می نمایند.

مساله حل و فصل بحران اوکراین در چارچوب های گوناگونی از جمله از طریق گروه تماس مینسک با میانجیگری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا و گروه چهارجانبه نورمانی متشکل از روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان مورد بحث قرار می گیرد اما تاکنون پیشرف قابل توجهی در حل این بحران حاصل نشده و طرف های درگیر یکدیگر را به نقض توافقاتی موسوت به توافقات مینسک متهم می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала