دیپلمات آمریکایی که سر از سفارت مسکو درآورد، کارمند سازمان اطلاعاتی آمریکا بود

© AP Photo / Carolyn Kasterhe The CIA seal is seen displayed before President Barack Obama speaks at the CIA Headquarters in Langley, Va., Wednesday, April 13, 2016
he The CIA seal is seen displayed before President Barack Obama speaks at the CIA Headquarters in Langley, Va., Wednesday, April 13, 2016 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی حادثه ای در 6 ژوئیه امسال روبروی سفارت آمریکا در مسکو بوقوع پیوست، مشخص شد که دیپلمات آمریکایی تحت حمایت سازمان اطلاعاتی ایالات متحده فعالیت میکرده است. سایت خبری روزنامه "The Washington Post" با گزارش این مطلب در ادامه نوشت که او با رساندن خود به نمایندگی دیپلماتیکی کشورش، تلاش کرد تا از دستگیر شدن توسط مامورین اطلاعاتی روسیه نجات پیدا کند.

به گفته ی نویسنده ی این مقاله، حقیقت این موضوع توسط دو تن از چهره های رسمی ایالات متحده تائید شده است. با این که وزارت امور خارجه آمریکا شرح این خبر را تائید نکرد، اعضای کنگره ی آمریکا از نهاد ریاست جمهوری اوباما، درخواست جزئیات و اطلاعات بیشتری در رابطه با حادثه کرده و در انتظار واکنش فعال تری برای پاسخ به این موضوع هستند.
این روزنامه در ادامه می نویسد که نماینده کاخ سفید دیدارهای مکرری با اعضای کنگره داشته است. طی این دیدارها طرفین به بحث درباره ی درک جزئیات حادثه پرداختند. یکی از اعضای کنکره ی آمریکا، این دیدارها را بی فایده خواند و اظهار داشت که نماینده کابینه ی ریاست جمهوری قصد ندارد تا اعضای کنکره را در جریان این موضوع قرار دهد.
بر اساس داده های "The Washington Post"، کابینه نهاد ریاست جمهوری از تائید این نسخه از حادثه امتناع می کند. جان کیربی نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در این رابطه گفت که وزارت خارجه با دادن توضیح اضافه درباره ی این حادثه موافق نیستند. وی در ادامه افزود که ایالات متحده در کل علاقه ای به بحث های علنی در رابطه این موضوع ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала