نیروی هوایی ایالات متحده محل درگیری با نیروهای داعش را ترک کرد و متحدان خود را در میدان نبرد تنها گذاشت

© Photo / Public domainШтурмовики ВВС США A-10C Thunderbolt
Штурмовики ВВС США A-10C Thunderbolt - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نوشته ی سایت خبرگزاری "The Washington Post"، جنگنده های نیروی هوایی ایالات متحده درحالی میدان نبرد را ترک کردند که باید شورشیان را از هوا حمایت می کردند.

این اقدام در لحظه ای اتفاق افتاد که امکان برخورد بحرانی با نیروهای داعش وجود داشت که در این صورت شکست قطعی نیروی هوایی آمریکا را در بر داشت. به نوشته ی منبع خبر، جنگنده های آمریکایی بلافاصله به سمت عراق تغییر جهت دادند.

نویسنده ی این مقاله در رابطه با این موضوع می نویسد:
"شکست این عملیات، ضربه ی سنگینی به سیاست های استراتژیکی پنتاگون در جهت برنامه ریزی تفکیک نیروهای ارتش برای غلبه بر نیروهای داعش وارد کرد. در حال حاضر، درگیری با گروهک داعش از چند جهبه ی مختلف در کشورهای عراق و سوریه در حال انجام است. اینجا یک سوال پیش می آید که آیا تغییر مسیر جنگنده های آمریکایی، به این خاطر بوده است که آمریکا و متحدانش از ارتش بین المللی ضدتروریسم برای مداخله نظامی علیه داعش، توان کافی برای برای مقابله با نیروهای این گروهک تروریستی را نداشته اند؟"

سرهنگ کریستوفر کارور، سخنگوی رسمی ائتلاف ضد داعش و نماینده نیروی هوایی آمریکا در درگیری های عراق و سوریه، با توجیه این اقدام گفت:
"توان نظامی ایالات متحده محدود است و به همین دلیل نیز نیروها باید دقیق و بر اساس اصول، توضیع و متمرکز شوند. در رابطه با موقعیت اخیر نیز، هدف دیگری در اولویت قراد داده شده بود."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала