ضررهای توریسم ترکیه

© Fotolia / rh2010گردشگر در حال عکاسی در استامبل
گردشگر در حال عکاسی در استامبل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نباید در انتظار معجزه و بهبود سریع اوضاع در عرصه گردشگری باشیم.

بهاتین یوسل (Bahattin Yücel) وزیر سابق  گردشگری  ترکیه  در مصاحبه با « سپوتنیک» روند عادی سازی  مناسبات  روسیه — ترکیه  از جمله در  رشته گردشگری را مورد تفسیر قرار داد.

به عقیده وی دولت ترکیه به اشتباه خود پی برد  که به  بحران  در مناسبات با روسیه فرا روئید. وزیر سابق توریسم ترکیه  نامه عذرخواهی ریاست کشور را گام مثبتی  نامید اما متذکر شد  که نباید درانتظار معجزه  و بهبود سریع  اوضاع در عرصه گردشگری  باشیم که  ضرر زیادی از بحران  در مناسبات ترکیه  — روسیه دیده است.

«عرصه گردشگری نیاز به  حمایت جدی دارد.  با وجود گرم شدن  مناسبات  با روسیه ، فصل گردشگری  سال 2016 میلادی برای  توریسم ترکیه از دست رفته است. اکثر  گردشگران روسیه تا پایان ماه اوت به خانه برمی گردند.  از اول تا 15  ماه مه برای تعطیلات تابستان  برنامه ریزی می شود.  در سال جاری  استراحت گاه های  ترکیه خالی هستند.  این وضع تا پایان ماه ژوئن تغییری نکرد».

 به عقده یوسل، بحران  در  عرصه گردشگری  کشور را  نباید فقط با مسائل  در مناسبات  روسیه — ترکیه مرتبط دانست.  افت اقتصاد روسیه نقش خود را بازی کرده است اما از دست رفتن سیمای  ترکیه به عنوان یک کشور امن  و قابل اطمینان تأثیر بیشتری در این امر داشته است.

«مهمترین مسأله  امروزی ترکیه، تأمین امنیت است. جامعه  جهانی، ترکیه را  به عنوان کشور تأمین کننده  نیازها و حامی لجستیکی گروهبندی   تروریستی  «داعش»  می داند. بعلاوه ممنوعیت ها  و نقض حقوق  و آزادی در داخل کشور صدمه جدی به چهره کشور وارد آورد. دولت نباید  در طرز لباس پوشیدن  و غذا خوردن و تعداد  بچه های  ساکنان کشور دخالت کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала