شرح حادثه تروریستی در استانبول از زبان شاهدین آن

© REUTERS / Goran Tomasevic Эвакуация людей с территории аэропорта Стамбула, где прогремел взрыв
Эвакуация людей с территории аэропорта Стамбула, где прогремел взрыв - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شاهدین حمله ی تروریستی به فرودگاه آتاتورک در استانبول از این حادثه می گویند. به گفته آنها ، قبل از انفجارها ، شبه نظامیان از اسلحه های اتومات کلاشنیکوف به افراد غیر مسلح تیراندازی کردند و مردم با ترس و وحشت به دنبال سرپناهی می گشتند.

بر اساس آخرین اطلاعات در نتیجه ی این حمله بیش از 35 نفر جان خود را از دست داده اند ، مقامات کشور حمله را به " داعش" نسبت می دهند.

Ambulance cars arrive at Turkey's largest airport, Istanbul Ataturk, Turkey, following a blast June 28, 2016. - اسپوتنیک ایران
حداقل ۱۰ کشته بر اثر حمله انتحاری و تیراندازی در فرودگاه استانبول + ویدیو
احمد فورکات گورتونا، کارمند خدمات امنیتی فرودگاه آتاتورک استانبول که زمان انفجارها در بخش کنترل پاسپورت کار می کرد در مصاحبه ای با راشا تودی شرح داد:
"من یک تروریست را دیدم که اسلحه کلاشنیکوف در دستانش بود و به مردم شلیک می کرد… پلیس ترکیه او را کشت و سپس من صدای انفجار شنیدم."

به گفته ی وی ، فرودگاه از سطح بالای امنیتی برخوردار است و او نمی داند که چطور ممکن است چنین حادثه ی غم انگیزی رخ دهد. احمد افزود: " من نمی دانم که چه اتفاقی افتاده و چه کاری میتوان انجام داد وقتی تروریست های بین المللی قصد حمله و انفجار دارند." علی رغم محافظت جدی که جایگاه سوم در فرودگاه های اروپا را دارد ، مهاجمین توانستند عملا بدون مانع به سالن فرودگاه وارد شوند. دوربین های نظارتی لحظات را ثبت کرده اند وقتی یکی از مهاجمین توسط نیروهای امنیتی زخمی شده بود اما توانست مکانیزم انفجاری را به کار بیاندازد.

Самая большая плотина Ирака, находящаяся в 40 километрах к северо-западу от города Мосул - اسپوتنیک ایران
1550 شهروند ایرانی ترکیه را در بحران زیست محیطی در منطقه مقصر دانستند
بر اساس اطلاعات اولیه ، حمله توسط سه تروریست انتحاری صورت گرفته است. یکی دیگر از شاهدین حادثه ی تروریستی در استانبول می گوید: " من افراد زخمی را دیدم که پیش چشمانم روی زمین می افتادند ، چهار نفرشان تکه تکه شدند."

برخی دیگر می گویند که در زمان تیراندازی های نامنظم مردم با ترس و وحشت سعی داشتند مکان امنی بیابند تا پنهان شوند اما جایی وجود نداشت.
یکی از کارمندان فرودگاه می گوید: " ما در دفتر کار می کردیم ، من شیفت شب بودم. اول صدای تقریبا 10 شلیک تیر را شنیدم و بعد صدای انفجار. ما از دفتر بیرون آمدیم و فرار کردیم بعد از آن یک انفجار رخ داد. آنوقت ترس و وحشت و آشوب همه جا را فراگرفت."
خبرنگار آلاتین کیلیک شرح داد: خیلی از افراد بیهوش هستند و این یک تراژدی واقعی است. اینجا کسانی که نزدیکانشان را از دست داده اند گریه و زاری می کنند و در شرایط وحشتناکی به سر می برند."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала