ابراز تسلیت جهانیان به ترکیه به خاطر اقدام تروریستی در استانبول

© AFP 2023 / Ozan KoseПассажиры снаружи стамбульского аэропорта Ататюрк, где произошли взрывы
Пассажиры снаружи стамбульского аэропорта Ататюрк, где произошли взрывы - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیام های تسلیتی ازهمه کشورهای جهان به ترکیه ارسال شده و به خاطر اقدام تروریستی در فرودگاه استانبول با ملت و دولت این کشور ابراز همدری می شود. از سوی دیگر مفسران و تحلیل گران درباره دلایل این فاجعه می اندیشند.

تقریبا همه رهبران شرکت کننده در در کنفرانس مطبوعاتی تشکیل شده در پایان نشست شورای اروپا در بروکسل گزارش های رسیده از ترکیه را مورد تفسیر قرار داده و خاطرنشان کردند اروپا با وجود خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا  باید در مبارزه با تروریسم متحد باشد و این یکی از مهم ترین اهداف برای تمام کشور های عضو اتحادیه اروپا است.

آنگلا مرکل اظهار داشت:" من مراتب تسلیت بسیار عمیق خود را به خویشاوندان کشته شدگان و آسیب دیدگان اعلام می دارم. می خواهم به کل ملت ترکیه اطمینان دهم که ما با انها در مبارزه با تروریسم متحد هستیم".

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه گفتک" ما این حمله را به شدت محکوم می کنمم ما باید معلوم کنیم چه کسانی این اقدام تروریستی را ترتیب دادند تا باهم همه کارها را برای پیروزی بر تروریسم انجام دهیم. این نگرانی وجود دارد که این حمله اوضاع در ترکیه را بغرنج تر سازد".

تقریبا هر دقیقه پیام های تسلیت به آنکارا ارسال می شود. آلکسی پوشکوف، رئیس کمیته امور بین المللی دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه   در صفحه خود در توییتر نوشت:" سر تعظیم فرود آورده و تسلیت می گوئیم ".

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد به یافتن و مجازات ترتیب دهندگان اقدام تروریستی فرا خواند. همچنین نامزد های ریاست جمهوری امریکا بالافاصله پس از وقوع فاجعه در ترکیه آنرا مورد تفسیر قرار دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала