سه ثبوت بیولوژیکی وجود خدا

© Sputnik / Vladimir Smirnovطبیعت
طبیعت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خداوند خالق است.

توماس وودوُرد طرفدار نظریه  «ایده هوشمند» سفری به دانمارک داشت  و ثبوت رد نظریه داروین  تکامل انسان را  معرفی نمود.

وودورد طرفدار ایده ای تحت عنوان «  ایده هوشمند» است که بر طبق آن، علوم طبیعی  و به ویژه تئوری تکامل داروین نمی تواند  منشأ و  تکامل زندگی را توضیح بدهد.  خداوند  خالق است.

توماس وودورد  شخصا معتقد است  که « ایده هوشمند» به  خداوند تعلق دارد،  اما  متذکر می شود که  حتما نباید به  او  ایمان داشت  تا  ثبوت وجود « ایده هوشمند» را مشاهده نمود.  فقط کافیست به طبیعت  بنگریم.

وودورد گفت: «  تغییرات و جهش ها  نابود می کنند، خلق نمی کنند.  موضوع از این قرار است که آیا  ثبوت  موثقی  وجود دارد  که تغییرات و  انتخاب طبیعی  می تواند  یک چیز نو خلق کند. به نظر من ، همانا این نکته اصل تئوری داروین را تشکیل می دهد».

 توماس وودورد ثبوت دیگر « ایده هوشمند»  را در حفاری ها جستجو می کند.

» قوی ترین ثبوت ایده مرتبط با طبیعت  آن است  که ارگانیزم های زنده  بطور ناگهانی  بدون هر گونه نشانه  تأثیر تکامل در دوره زمین شناسی کامبرین ظاهر شدند.  در کامبرین، ناگهان  موجودات آبی ظاهر شدند  اما در زیر لایه کامبرین  لایه  ای از  یافته های میکرو ارگانیزم  مانند باکتری ها قرار گرفته است.  هر گونه یافته ای  به معنای آن است که آنها در  شرایط خاصی  حفظ شده اند. از اینرو هر چه به دوران  دورتری  می رسیم، احتمال یافتن چنین چیزهای کمتر می شود.  یافته های  دوره کامبرین را در  نقاطی پیدا کردند  که گیاهان و جانوران احتمالا  بر اثر ریزش خاک   دفن شدند.  آنها بشکلی  حفظ شده اند که گویی اکسیژن به آنها نرسیده است».

توماس وودورد در زمان سخنرانی  خود در دانمارک  عکس های یافته ها را نشان داد و گفت:

« این خفاش دوره ائوسِن است، یعنی  حدودا 50 میلیون سال پیش می زیسته است.  همانطور که می بینید  شباهت زیادی به خفاش های  معاصر دارد.  عجیب است ، نه؟  مطابق با نظریه تکامل ، خفاش های  باستانی باید با خفاش های کنونی فرق داشته باشند. در اینجا نمی توانیم  روند تکامل  را گام به گام  مطابق با نظریه داروین مشاهده کنیم».

سپس وی  عکس سرخس  حفاری شده را نشان داد. این درخت نیز شباهت زیادی به درخت های سرخس معاصر داشت که در  هر جنگلی در سراسر جهان رشد می کند.

بهرحال در  دانمارک،  توماس وودوورد با مخالفانی از  محفل علمی روبرو شد.  توبیاس  وانگ، متخصص دانمارکی  گفت که سخنرانی  متخصص آمریکایی را نمی توان دلیلی بر ضد تئوری  تکامل دانست.

« خفاش  و درخت سرخس تغییر کمی کرده اند، زیرا در آن دوره  بشکل ایده آلی  رسیده بودند  که می توانستند در محیط پیرامون  به حیات خود ادامه بدهند.  تکامل  با انتخاب طبیعی  به  معنای آن نیست که هر  ارگانیزمی  با گذشت زمان تغییر خواهد کرد.  از آنجا که خفاش توانست  بشکل ایده آلی  با  شرایط زندگی خود وفق یابد  کاملا طبیعی است  که دیگر تغییری نکند».

توماس وودورد در سه شهر بزرگ  دانمارک سخنرانی کرد و افراد زیادی در  سالن سخنرانی جمع شدند.  واقعا هم بحث در باره  اینکه خداوند — خالق جهان — وجود دارد ، هرگز به پایان نخواهد  رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала