از زیر سایه پادشاه به آغوش آیت الله

© Fotolia / Peyman Kaiediخلیج فارس
خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انتظار روزی را می کشیم که در آن سفیران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به تهران بازگردند.

 به  گزارش روزنامه  « الحیاه»، کویت ابراز امیدواری کرد که سفرای  کشورهای عربی  خلیج فارس  به تهران برگردند و به انجام وظایف دیپلماتیک  خود ادامه بدهند.

این نشریه به سخنان خالد سلیمان الجارالله معاون وزیر امور خارجه کویت  استناد کرده است.  معاون وزیر امور خارجه کویت  اعلام نمود: « انتظار روزی را می کشیم که در آن سفیران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج  فارس به تهران بازگردند.

این امر به ابتکار و اقدام و منش ایران در ارتباط با سیاستش در قبال منطقه و نیز به پایبندی‌اش به اصول اساسی منشور سازمان ملل متحد یعنی دخالت نکردن در امور داخلی و پایبندی به حاکمیت کشورها و احترام به آن مشروط است».

پیداست  کشورهای عربی  خلیج فارس  درک می کنند که از دست دادن  بازار ایران، ضربه جدی  به اقتصاد آنها بوده است.

 شعیب بهمن  کارشناس سیاسی  ایرانی ، متخصص در امور خاورمیانه  و مفسر  پورتال  تحلیلی IranianPolicy.net در این خصوص اظهار نظر نمود.

عماد آبشناس کارشناس دائمی « سپوتنیک»  سردبیر  روزنامه ایرانی « ایران پرس»  ، همصحبت دیگر رادیو « سپوتنیک»  معتقد است  که  چنین اظهاراتی تأیید آشکاری بر این موضوع است  که بسیاری از  کشورهای  عضو شورای همکاری  خلیج فارس اشتباه بودن سیاست  خود در رابطه با تهران را درک کرده اند.

شایان ذکر است که به علت اعدام  شیخ نمره ال نمره واعظ شیعه در روز 2 ماه ژانویه در  عربستان سعودی،  معترضان ایرانی  به سفارت  عربستان سعودی در تهران و کنسولگری عربستان  سعودی در مشهد حمله ور شدند.  پس از این واقعه، عربستان سعودی  و کویت ، سودان  و جیبوتی  مناسبات  دیپلماتیک خود را با جمهوری اسلامی ایران  قطع کردند و از دیپلمات های  ایرانی  خواستند کشور را ترک کنند.  امارات متحده  عربی   روابط خود با ایران را به سطح کاردار رساند و  تعداد  دیپلمات های ایرانی  را کاهش داد و وزارت امور خارجه کویت  و قطر  سفرای خود را از  تهران فراخواندند.  عربستان سعودی و بحرین  پروازها  به ایران را کاملا قطع کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала