نظامیان امریکایی در افغانستان از استفاده از اسلحه علیه طالبان می ترسند

© AP Photo / Allauddin KhanАфганские талибы с оружием
Афганские талибы с оружием - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظامیان امریکایی در افغانستان از استفاده از اسلحه علیه طالبان می ترسند تا به خاطر نقض مقررات اجرای عملیات جنگی در دادگاه محاکمه نشوند و تصمیم چندی پیش باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا درباره گسترش اختیارات گروه نظامی محدود این کشور در نبرد با طالبان فقط باعث بغرنج شدن وضع شده است.

روزنامه "وال استریت ژورنال" در شماره امروز خود ضمن بیان این مطلب یادآور می شود نیروهای ویژه و نیروی هوایی آمریکا از سال 2014 اجازه حمله به طالبان را دریافت کردند اما فقط در صورتی که آنها برای نیروهای مسلح امریکاو متحدان این کشور خطر مستقیم به وجود آورده یا احتمال شکست نظامی بزرگ ارتش و نیروهای امنیتی دولتی افغانستان وجود داشته باشد. به نوشته روزنامه "وال استریت ژورنال"، فرماندهان یگان های ارتش آمریکا نگران آن هستند که چنین دستوراتی بطور مشخص تدوین نشده و به شکل خودسرانه مورد تفسیر قرار گرفته و نظامیان در صورت تشکیل دادگاه حتما محکوم و مجازات شوند.
فرماندهان نمی توانند دقیقا معلوم کنند که در چه وضعیتی می توان خطر از طرف طالبان را برای استفاده از اسلحه علیه آنها کافی دانست. مثلا اگر سازمان اطلاعات و پهپادها گروه دشمن را کشف کرده اند که فعلا حمله و پیشروی نمی کند. به نوشته "وال استریت ژورنال"، آمریکایی ها در چنین مواردی که هر روز رخ می دهد، مجبورند با مشاوران حقوقی مشورت کنند تا سپس محاکمه نشوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала