فروشگاه محصولات منقضی شده

© Sputnik / Kirill Kallinikovسوپرمارکت
سوپرمارکت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت پرتغالی با اسراف مواد غذایی مبارزه می کند.

پرتغالی ها و ساکنان اسپانیا از  فروشگاهی برخوردار شده اند که محصولات منقضی شده در آنجا به فروش می رسد. تاریخ این نوع محصولات  یا منقضی شده است و یا طی یکی دو روز بسر می رسد.

 این ابتکار از سوی شرکت پرتغالی  در قالب مبارزه با اسراف مواد غذایی  پیشنهاد شد و برای پرتغالی ها و ساکنان اسپانیا در نظر گرفته شده است. بعلاوه  هدف از این کار جلب توجه مصرف کننده به ارزش  محصول غذایی است ، زیرا « مصرف تا قبل از تاریخ..»  با « توصیه می شود تا قبل از  این تاریخ مصرف شود…» یکسان نیست.

فروشگاهی به آدرس

www.goodafter.com

 مواد غذایی را  از طریق اینترنت به فروش می رساند  و  تحویل این محصولات  طی 24 ساعت به دست مصرف کننده را تضمین می کند.  چنتل د گیسبرت یکی از بنیان گذاران  این  فروشگاه در مصاحبه با آژانس « لوزا»  گفت که مواد غذایی  از طرف تولیدکنندگان  به دست آنها می رسد.

در فروشگاه مواد غذایی «مارک های خوب» زیاد است. از اینرو « ضروری است که خریدار  ایده ما را درک کند».  یعنی  آنها باید بدانند  که ما مواد غذایی تازه نمی فروشیم  و سعی می کنیم  انواع مختلف مواد غذایی را در اختیار خریداران  بگذاریم، اما  با توجه به امکاناتی که در اختیار ما گذاشته می شوند. مهم نیست که  آنچه فروخته می شود محصولات غذایی باشد و یا چیز دیگری،  ما کالاهایی را می فروشیم که از مد مصرفی افتاده اند، و یا  منقضی شده و یا دیگر تولید نمی شوند.

 سخنگوی شرکتی که  پلاتفرم لجستیکی آن در «ویلا دو  کونده»در شمال پرتغال  واقع است و از مجوز  اداره کل دامپزشکی، گیاهی و ایمنی مواد غذایی پرتغال برخوردار است  و  بنوبه خود  در ترکیب  دفتر  اداره امنیت غذایی و اقتصادی فعالیت می کند در توضیح  گفت: هدف ما — تأمین تولدی دیگر برای  آن محصولاتی است که دیگر جایی در  شِمای استاندادرها ندارند و  سرنوشت آنها به سطل آشغال ختم خواهد شد.

سه ایده در خصوص مواد غذایی منقضی شده مطرح شد: صرفجویی در بودجه خانواده،  مبارزه با اسراف، روشنگری در خصوص  تاریخ اعتبار محصولات غذایی.  زیرا دور ریختن غذا، وحشتناک است».

چنتل د  گیسپرت  تضمین می کند  که در فروشگاه اینترنتی،  محصولات غذایی متنوع تر خواهند شد  و گفت که در آینده حتی فروشگاهی  با آدرس  خاص خود افتتاح خواهد شد زیرا  این ایده  مدتهاست که با موفقیت در  کشورهای شمال اروپا پیاده می شود.

نکته مهم آن است که تمام محصولات غذایی  که به مصرف کننده پیشنهاد می شود  قابل مصرف هستند هر چند  تاریخ «مصرفی » آن  به پایان رسیده است. قیمت این نوع محصولات غذایی ارزان خواهد بود.  به گفته وی  فروشگاه اینترنتی آن محصولات غذایی را به فروش می رساند  که تاریخ توصیه شده  مصرفی آن  منقضی شده است ولی هنوز برای مصرف مناسب است.

در اینگونه فروشگاه ها می توان  مایع  ظرفشویی را با تخفیف 40 درصد خریداری کرد، آب میوه و کیک و یا شامپو را به نصف قیمت  خرید و تخفیف  خشکبار  و  غذای جانوران  تا 70 درصد ارزان تر است.

مدیر فروشگاه گفت: « اغلب از  سیکل بسته اقتصاد صحبت می کنند  که بجاست. دور ریختن  محصولات غذایی  که هنوز می تواند یک سیکل اقتصادی دیگر را بگذراند  بی جا و بی معناست».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала