جشن پیروزی کلینتون به عنوان اولین زن نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

© Sputnik / Nikita ShokhovКандидат в президенты США от Демократической партии Хиллари Клинтон во время предвыборного ралли в городе Луисвилл штата Кентукки
Кандидат в президенты США от Демократической партии Хиллари Клинтон во время предвыборного ралли в городе Луисвилл штата Кентукки - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا روز سه شنبه پیروزی خود بر رقیبش ، سناتور دموکرات از ایالت ورمونت ، برنی سندرس در رقابت برای انتخاب نامزد برتر حزب دموکرات در مقام ریاست جمهوری را جشن گرفت.

کلینتون در دو ایالت از 5 ایالت آمریکا پیروزی را حفظ کرده است و در یک ایالت دیگر همپای سندرس پیش می رود اما در ایالت های دیگر با اختلاف زیادی پیش است. سندرس تنها در یک ایالت پیروز شده است.

کلینتون خاطر نشان کرد: " پس از کار سخت و مبارزه ی شدیدمان و تعهد مداوم به دوست داشتن و توجه به کشور و همدیگر ما یکی از بلندترین و سخت ترین " سقف های شیشه ای " را در آمریکا شکستیم. ما همراه با هم برتری حزب دموکرات را تضمین می کنیم. برای اولین بار زنی نامزد یکی از اصلی ترین احزاب برای مقام ریاست جمهوری آمریکا می شود.

در آمریکا به سیستم دیدگاه هایی ،" سقف شیشه ای" می گویند که بر طبق آن زنان نباید به مقام ریاست در کشور برسند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала