موفقیت های کردهای سوریه باعث سرد شدن آمریکا در همکاری در مبارزه با داعش شده است

© Sputnik / Iliya PitalevРайон Дамаска Джобар, контролируемый боевиками группировки "Джебхат ан-Нусра
Район Дамаска Джобар, контролируемый боевиками группировки Джебхат ан-Нусра - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه های رزمی کردهای سوریه حمله به شهر رقه، باصطلاح پایتخت گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) را آغاز کرده و تا به حال چند روستا را آزاد کرده اند. داعشی ها پس از آتش زدن دهها خانه فرار می کنند و تعداد زیادی از آنها اسیر شده اند.

کردها از سه طرف پیشروی می کنند و از پشتیبانی هوایی "ائتلاف بین المللی" ضد داعشی برخوردار هستند. کردها در درجه اول می خواهند حومه شمالی شهر رقه را که محل استقرار تروریست ها است ، پاکسازی کرده و سپس راه های کمک رسانی به داعشی ها از ترکیه را مسدود سازند و درنهایت شبه نظامیان را به جنوب برانند.
کردها تا به حال چند روستا را آزاد کرده، بخش بزرگی از جاده رقه ـ موصل را تحت کنترل خود قرار داده و دهها داعشی را اسیر کرده اند. آنها عملیات خود را در هماهنگی با روسیه و آمریکا اجرا می کنند.
سرگئی لارووف، وزیر خارجه روسیه گفت:" البته رقه همچون موصل در عراق و شهر پالمیرا یکی از اهداف ائتلاف ضد تروریستی بوده است. ما معتقدیم اگر نظامیان روسیه و آمریکا هماهنگی عملیات خود را زودتر آغاز می کردند، این نقاط مسکونی موثرتر و زودتر آزاد می شدند. اما تکرار می کنم که اکنون نیز امکان چنین هماهنگی وجود دارد".
اما اگر در ابتدا در واشینگتن جملاتی همچون "عملیات مشترک امکان دارد" را بر زبان می آوردند، اکنون می گویند"ما قصد نداریم با روسیه همکاری کنیم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала