نفتکش های ایرانی عازم اروپا می شود

© Fotolia / Sergiy Serdyukآمریکا از افزایش استخراج نفت امتناع نمی کند
آمریکا از افزایش استخراج نفت امتناع نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقام شرکت ملی نفتکش ایران به بازگشت نفتکش های ایرانی به اروپا در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: کشتی ها و نفتکش هایی که به علت تحریم در پنج سال گذشته از حضور در ایران خودداری کرده بودند، اینک با رفع تحریم ها به بنادر و پایانه های ایران بازگشته اند.

به گزارش ایرنا، رامین رجایی در حاشیه بازدید خبرنگاران از ناوگان نفتکش ایران در بندرعباس به تاثیر رفع تحریم ها اشاره کرد و گفت: پس از رفع تحریم ها، نفتکش های ایرانی به مقاصد جدید تردد کردند به گونه ای که این نفتکش ها نخستین محموله خود در پساتحریم را به قاره آفریقا حمل کردند.
رئیس منطقه عملیاتی بندرعباس شرکت ملی نفتکش ایران ادامه داد: انتظار داریم تا هفته های آتی نخستین نفتکش ایران پس از رفع تحریم ها عازم بنادر اروپا شود.
رجایی همچنین به مشارکت با اروپایی برای تامین برخی تجهیزات ناوگان نفتکش اشاره کرد و گفت: تاکنون با شرکت های نروژی و انگلیسی برای تامین تجهیزات تفاهمنامه هایی امضا شده است.
وی با بیان اینکه ایران با 70 نفتکش دارای بزرگترین ناوگان نفتکش دنیاست، گفت: ناوگان بزرگ نفتکش های ایرانی سبب شد که در دوران تحریم، کشورمان قدرت مانور داشته و از شدت تحریم ها علیه صنعت نفت ایران کاسته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала