حدود 18 هزار مامور آژانس امنیت ملی آمریکا در عراق و افغانستان مشغول جاسوسی بودند

© Fotolia / Serkat Photographyجاسوسان توالتی آمریکایی
جاسوسان توالتی آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس امنیت ملی آمریکا که بیشتر به انجام جاسوسی رادیو الکترونیکی شهرت دارد، هزاران نفر از مامورانش را به نقاط داغ و بیشتر عراق و افغانستان اعزام می کرد.

ریک لجت، معاون مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با Fox News ضمن اعلام این مطلب گفت:"از سال 2001 ، 5 هزار نفر را به افغانستان و 8 هزار نفر را به عراق ودر مجموع  18 هزار نفر را به نواحی متخاصم گوناگون در سراسر جهان اعزام کردیم". آژانس امنیت ملی آمریکا یکی از بزرگترین سرویس های اطلاعاتی این کشور است و تعداد افراد و بودجه آن محرمانه می باشد. 

به گفته معاون مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا، دلیل اعزام ماموران این سازمان به نقاط داغ ، پیشدستی کردن در مبارزه با شبه نظامیان محلی بود. آنها مکالمات تلفنی در منطقه مشخص را شنود کرده و سپس اطلاعات مربوط به محل انجام این مکالمات را جمع بندی و آنها را در نقشه به ثبت می رساندند. ریک لجت افزود:" این اطلاعات سپس به تحلیل گر رسانده شده و وی از طریق رادیو با نظامیان تماس گرفته و می گفت ظاهرا در این محل شبه نظامیان در کمین گاه منتظر شما هستند".

معاون مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا در پاسخ به این سوال آیا چنین جمع بندی اطلاعات به اشتباه و مرگ افراد غیر نظامی منجر نمی شد گفت به نظر وی در نتیجه این برنامه تعداد تلفات در بین افراد غیر نظامی فقط کاهش یافته است. 

ریک لجت اعلام نکرد که ماموران آژانس امنیت ملی آمریکا غیر از عراق و افغانستان ، به چه جاهای دیگری اعزام شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала