امضای قرارداد ایران با چین درباره استخراج دو معدن بزرگ نفت در ایران

© Sputnik / Maksim Bogodvidتعلیق استخراج نفت
تعلیق استخراج نفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران اعلام کرد کشور وی قرارداد استخراج دو معدن بزرگ نفت در ایران را با شرکت های چینی امضا کرده است.

به گزارش خبرگزاری"ایرنا"، زنگنه پس از دیدار با «ژانگ یو ژیبنگ» معاون سازمان ملی انرژی جمهوری خلق چین، افزود: ایران به چین به عنوان یک شریک راهبردی در بخش نفت، گاز و پتروشیمی نگاه می کند.
وزیر نفت درباره نوع قراردادهای نفتی با شرکت های چینی برای توسعه فاز دوم میدان میدان های آزادگان شمالی و یادآوران گفت: توسعه فاز دوم این میدان ها (آزادگان شمالی و یادآوران) در قالب فرم قراردادی که امضا شده است، خواهد بود که در واقع ادامه همان قرارداد اولیه است. زنگنه درباره ارائه طرح توسعه جامع (MDP)فاز دوم میدان آزادگان شمالی و یادآوران از سوی شرکت های چینی افزود: طرح توسعه جامع میدان یادآوران بسیار خوب پیش رفته است اما در آزادگان شمالی بحث ها هنوز ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، میدان های آزادگان شمالی و یادآوران جزء میدان های مشترک ایران است و کنار مرزهای عراق در استان خوزستان قرار دارد.
شرکت «سی.ان.پی.سی» چین توسعه فاز نخست میدان آزادگان شمالی و شرکت «سینوپک» نیز توسعه میدان یادآوران را بر عهده دارد. پیش از این توافق شده بود چینی ها طرح توسعه فاز دوم این دو میدان را ارایه کنند تا در صورت موافقت، اجرا شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала