آنکارا شرایط اتحادیه اروپا برای لغو روادید را به مثابه حمایت از تروریسم دانست

© AFP 2023 / Adem Altanترکیه آماده است در مورد پدافند هوایی با روسیه همکاری کند
ترکیه آماده است در مورد پدافند هوایی با روسیه همکاری کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مولود چاووش اغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا تقاضای اتحادیه اروآ درباره تغییر قانون ضد تروریستی ترکیه را که به هنوان شرط لغو روادید بین دو طرف مطرح شده ، همچون حمایت از تروریسم می داند.

به گزارش خبرگزاری "آنا دولو"، چاووش اغلو پس از نشست بین المللی درباره مسئله لیبی در سطح وزیران خارجه در وین خاطرنشان کرد که این تقاضا در حالی مطرح می شود که ترکیه در حال مبارزه با گروه های تروریستی همچون حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش)  است.

به گفته مولود چاووش اغلو، ترکیه فشار در رابطه با مسئله لغو روادید را نمی پذیرد و به هیچگونه گذشتی تن در نمی دهد.

وزیر خارجه ترکیه خاطرنشان کرد:" تسهیل رژیم روادیدی حق طبیعی شهروندان ترکیه بوده و گذشت نیست.  شهروندان برخی از کشور های نامزد عضویت اتحادیه اروپا این حق را حتی قبل از آغاز مذاکرات درباره عضویت دریافت کردند".

مولود چاووش اغلو گفت مقامات اتحادیه اروپا در پاسخ به سرزنش های آنکارا درباره برخی از تهدیدات از جانب ترکیه صحبت می کنند" اما ما تهدید نکرده و فقط حقیقت را می گوئیم. نباید اغراق کرد. حداکثر چیزی که اکنون شما درباره آن بحث می کنید تسهیل عادی مقررات روادیدی و نه عضویت در اتحادیه اروپا است. هرکس باید به وعده های داده شده عمل کند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала