دیدار آقای دکتر امیرعبداللهیان با باگدانوف

© AFP 2023 / Stringerعبداللهیان: عربستان با قطع رابطه با ایران نمی تواند بر خطایش سرپوش بگذارد
عبداللهیان: عربستان با قطع رابطه با ایران نمی تواند بر خطایش سرپوش بگذارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آقای دکتر امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در روز چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه با آقای میخائیل باگدانوف ، معاون وزیر و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا ، دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، در این دیدار پیرامون مسائل مهم خاورمیانه شامل سوریه ،یمن ، عراق ، لبنان ،فلسطین بحث و تبادل نظر بعمل آورند.
آقای امیر عبداللهیان بر لزوم استمرار روند سیاسی تحولات سوریه ، برقراری آتش بس در کنار مبارزه با گروه های تررویسسستی تاکید نمودند. ایشان در خصوص موضوعات یمن و عراق بر ضرورت استمرار گفتگوهای سیاسی و توافق ملی پافشاری نموده و خاطر نشان کردند که تنها رژیم صهیونیستی است که از استمرار تنش و درگیری در منطقه ، بهره مند گردیده و بر تجاوزات خود به حقوق مردم فلسطین و شهرک سازی ادامه می دهد.
آقای باگدانوف نیر با اشاره به فضای پیچیده تحولات منطقه و اوضاع سوریه ، تصریح کرد که استمرار و گسترش آتش بس در مناطق مختلف سوریه ، ضروروت دارد وی ضمن انتقاد از تلاشهای برخی گروه های معارضه مسلح و کشورهای منطقه در تضعیف و متزلزل ساختن مذاکرات اخیر سوری — سوری در ژنو ، تاکید نمود که بشار اسد ، رئیس جمهور قانونی سوریه است و تصمیم گیری در باره آینده سوریه توسط خود مردم سوریه در چارچوب راه حل سیاسی و گفتگوهای ملی رقم خواهد خورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала