ایران و هند تا آخر سال 2016 قرارداد استخراج میدان گازی فرزاد B را امضا می کنند

© AFP 2023 / Atta KenareГазовое месторождения «Южный Парс» в иранском городе Ассалуйе
Газовое месторождения «Южный Парс» в иранском городе Ассалуйе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران و هند تا آخر سال 2016 قرارداد استخراج میدان گازی فرزاد B ، واقع در خلیج فارس را امضا می کنند.

به گزارش خبرگزاری"مهر"، رکن الدین جوادی،معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از امضای قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد B بین ایران و هند تا پایان سال ۲۰۱۶ خبر داد و گفت: تولید نفت ایران تا خردادماه به سطح پیش از اعمال تحریم‌ها باز می‌گردد.
رکن الدین جوادی درباره آخرین وضعیت مذاکرات انجام شده با شرکت‌های هندی به منظور امضای قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد B، گفت: با هندی ها براساس توافقات گذشته در حال پیش بردن مذاکرات هستیم و اگر در زمان بندی قرارداده شده بتوانند مباحث فنی و تجاری خود را نهایی کنند، قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد B امضا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: پیش بینی می شود در سال جاری میلادی قرارداد توسعه این میدان گازی بین ایران و هند امضا شود.
معاون وزیر نفت درباره افزایش تولید نفت ایران هم اظهار داشت: تا پایان خرداد ماه تولید نفت خام در مناطق نفت‌خیز جنوب به حدود ۳ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد.
این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت تاکید کرد: تا پایان خرداد ماه تولید روزانه نفت ایران به دوره پیش از اعمال تحریم‌ها (حدود چهار میلیون بشکه در روز) افزایش می‌یابد.
این مقام مسئول همچنین با اشاره به زمان بر بودن تهیه قرادادهای جدید نفتی، بیان کرد: با توجه به اینکه آماده شدن قراردادهای جدید نفتی که در حال تهیه برای توسعه بخش بالادستی صنعت نفت هستند، نیاز به زمان دارد، تصمیم گرفته شد شرکت‌هایی که علاقه‌مند و صاحب صلاحیت باشند بر روی بخشی از میادین برحسب علاقه خود به مطالعه بپردازند.
وی درباره نوع قرارداد این شرکت‌ها، بیان کرد: این شرکت‌ها بدون ایجاد تعهد و براساس یک قرارداد محرمیت، با استفاده از تکنولوژی های موجود خود نحوه توسعه میادین مورد نظر را مطالعه کرده و نتایج آن را در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار می‌دهند.
جوادی با بیان اینکه در همین راستا اخیرا تفاهم نامه ای با شرکت وینترسهال آلمان امضا شده است، گفت: براساس این تفاهم نامه، شرکت آلمانی از حدود یک ماه آینده مطالعات خود را بر روی چهار مخزن نفتی واقع در غرب ایران آغاز می‌کند.
ذخایر گاز در میدان فرزاد B12.8 تریلیون فوت مکعب ارزیابی می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала