روسیه و ایران اختلاف نظرهای حقوقی در خصوص وام دولتی به تهران را حل می کنند

© Fotolia / Borna_Mirجنگ رسانه های بین المللی به انتخابات ایران کشیده شد
جنگ رسانه های بین المللی به انتخابات ایران کشیده شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش سرگی استورچاک معاون وزیر دارایی روسیه، مسکو و تهران توانستند اختلاف نظرهای حقوقی در مساله اعطای وام دولتی به تهران را حل و فصل کنند.

روسیه در سال 2016 اولین وام دولتی به مبلغ 2،2 میلیارد دلار از وام 5 میلیارد دلاری توافق شده را پرداخت خواهد کرد. ایگور شوالوف دستیار رییس جمهور نیز پیشتر این موضوع را اعلام کرده بود. اولین ترانش اعتباری برای برقی کردن خطوط ریلی در ایران با مشارکت سازمان راه آهن روسیه و احداث یک ایستگاه حرارتی توسط شرکت های روسی صورت می گیرد. اسناد اولیه برای تخصیص این اعتبار به مبلغ 5 میلیارد دلار در جریان دیدار ولادیمیر پوتین از تهران اواخر نوامبر 2015 به امضاء رسید.
علاوه بر این، بانک روابط خارجی در حال بررسی امکان اعطای 2 میلیارد یورو برای پروژه بیمه سرمایه روسیه و افزایش حجم صادرات روسیه است.
استورچاک همچنین می گوید: «اختلاف نظری در بحث تخصیص اعتباری وجود ندارد. من با معاون وزیر دارایی ایران در واشنگتن دیدار کردم. وی گفت که آماده هستند. امضای اسناد فقط بعد از تایید از سوی دولت انجام می گیرد».
معاون وزیر همچنین می گوید: «ما فقط روی پروسه انجام این کار اختلاف نظرهایی داشتیم. من فکر می کنم که با کمک دلت بتوانیم کارها را سریعتر انجام بدهیم. موضوع بعدی زمان امضا است»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала