آماده باش ارتش یونان در پاسخ به تحریکات ترکیه

© Sputnik / Vladimir Rodionov /  مراجعه به بانک تصاویر Flag of Greece
Flag of Greece - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق دستور پانوس کامنوس، وزیر دفاع یونان، نیروهای مسلح این کشور رزمایش سنجش میزان آمادگی رزمی خود را در رابطه با تحریکات ترکیه بامداد روز پنج شنبه آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری "ریا نووستی"، این مطلب را یک منبع در وزارت دفاع یونان اعلام کرد.
نیروی هوایی ترکیه طی سه روز بر فراز جزایر یونان در شمال شرقی دریای اژه پرواز می کرد. اگر چه نیروی هوایی ترکیه دائما وارد حریم هوایی ترکیه می شود ، تخلفات بیشتر بر فراز دریا بودند. آتن پروازها بر فراز جزایر را به عنوان یک اقدام تحریک آمیز فوق العاده خطرناک ارزیابی کرد.
منبع فوق الذکر در وزارت دفاع یونان همچنین اعلام کرد رزمایش همچنین در رابطه با اقدامات مقامات مقدونیه در شمال یونان در نزدیکی شهر کیلکیس، واقع در نزدیکی مرز این کشور نیز برگزار می شود. این رزمایش به هیچ وجه در رابطه با مسئله پناهجویان نیست. منبع خاطرنشان کرد:" ارتش در امور داخلی دخالت نمی کند. این کار پلیس است".
وی دلیل برگزاری این رزمایش را آن دانست که "مقامات اسکوپیه (پایتخت مقدونیه) تغییرات لازم را در قانون اساسی این کشور وارد نکرده اند".
آتن معتقد است که احتمال آن وجود دارد که مقامات مقدونیه مدعی مالکیت سرزمین شمالی یونان شوند که نام آن نیز مقدونیه است چون این جمهوری سابق یوگوسلاوی از تغییر نام خود امتناع می ورزد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала