سازمان اطلاعات آمریکا نتوانست رفتار روسیه در کریمه و سوریه را پیش بینی کند

© Fotolia / jiawangkunتحریم های جدید آمریکا علیه شرکت های روسی
تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت های روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسیاری از سیاستمداران و نظامیان امریکایی از جمله رئیس پنتاگون اعلام کرده اند روسیه بزرگترین دشمن ایالات متحده است. به عقیده دوین نیونس، رئیس کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا این امر در رابطه با ان است که کاخ سفید قادر نیست رفتار مسکو را حتی پیش بینی کند.

دوین نیونس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: " ناتوانی در پیش بینی طرح ها و مقاصد روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  بزرگترین شکست سازمان اطلاعات امریکا از زمان(عملیات تروریستی)  11 سپتامبر است". 

به عقیده وی، واشینگتن پس از "حمله روسیه" به گرجستان بر دیپلماسی تکیه کرد اما پس از رویداد های کریمه: لازم بود فورا خط قرمز کشیده و و فورا متحدان امریکا در ناتو را تقویت کرد".

رئیس کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا تاکید کرد:" سپس وقتی روسیه پایگاه جدیدی به همراه هواپیما ها در دریای مدیترانه مستقر کردف این فرصت را کاملا از دست دادیم. ما متوجه این نشده و کور بودیم. سازمان های اطلاعاتی به اشتباهات خود ادامه می دهند".

به گفته دوین نیونس، تقصیر این وضع مستقیما بر عهده کاخ سفید، کنگره و متحدان واشینگتن است و افزود  "چون ما طی سال های بسیار زیادی در ارزیابی پوتین اشتباه می کردیم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала