کشف دانشمندان اسرائیل: برخی از متون انجیل زودتر ازآنچه قبل فکر می شد، تالیف شده اند

اشتراک
دانشمندان اسرائیل به این نتیجه رسیده اند که اولین جمع آوری و تالیف متون انجیل قبل از قرن ششم قبل از میلاد حضرت مسیح انجام شده که حدسیات قبلی دانشمندان درباره زمان تالیف متون انجیل را زیر علامت سوال می برد. این مطلب را شبکه تلویزیونی Fox گزارش داده است.

کارشناسان با کمک تجزیه و تحلیل الگاریتمی متن دست نوشته، 16 نوشته در روی خمره های سفالی پیدا شده در شهر باستانی عراد در بیابان یهودیه را مطالعه کرده و به این نتیجه رسیدند که این نوشته ها متعلق به قرن ششم قبل از میلاد حضرت مسیح بوده و به زبان یهودی قدیم توسط شش فرد غیرمتخصص انجام شده است.
نوشته ها بخش هایی از انجیل نیستند بلکه جزئیات نقل و انتقالات نیروهای مسلح و محاسبه مصرف مواد غذایی هستند. این کشف حاکی از سطح بالاب سواد در دستگاه اداری یهودیان است که امکان ایجاد اساس برای تالیف متون انجیل را به وجود آورده است.
اثر تحقیقی باستان شناسان و ریاضیدانان دانشگاه تل اویو روز دوشنبه در نشریه آکادمی علوم اسرائیل منتشر شده است. این کار تحقیقی ادامه بخش بحث های دیرینه در محافل علمی درباره زمان تالیف متون انجیل است: پس از تخریب معبد اورشلیم در سال 586 قبل از میلاد و اسارت یهودیان در بابل یا قبل از این حوادث.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала