گسترش همکاریهای آموزش و پرورش میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه در دومای روسیه مورد بررسی قرارگرفت

© Sputnik / Evgeny BiyatovУченики на досрочном едином государственном экзамене по географии и литературе в аудитории школы
Ученики на досрочном едином государственном экзамене по географии и литературе в аудитории школы - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آقای دکتر علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در ملاقاتی که دیروز با حضور دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، با آقای نیکونوف رئیس کمیته آموزشی مجلس دومای روسیه برگزار شد، اظهار داشت : روابط دو کشور ایران و روسیه روبه گسترش است.


به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، آقای دکتر علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در ملاقاتی که دیروز با حضور دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، با آقای نیکونوف رئیس کمیته آموزشی مجلس دومای روسیه برگزار شد، اظهار داشت: روابط دو کشور ایران و روسیه روبه گسترش است. و ضرورت دارد نهادهای آموزشی دو کشور نیز با استفاده از تجربیات هم و همکاری در زمینه های علمی و آموزشی هرچه بیشتر به تحکیم روابط خود اهتمام ورزند.

وی برگزاری مسابقات علمی و ورزشی دانش آموزی را از جمله زمینه های مناسب همکاری نهادهای آموزشی دو کشور برشمرد.
آقای نیکونوف رئیس کمیته آموزشی مجلس دومای روسیه نیز با اشاره به اینکه امروز روابط دو کشور دوران مهمی را طی می کند و در حال تحول جدی است توسعه همکاری های علمی و آموزشی را از اولویت مهم در روابط دو کشور دانسته و بر آمادگی دومای روسیه به منظور حمایت از انجام چنین همکاری هایی تاکید نمود.
وی تاکید کرد با مساعدت و مساعی آقای دکتر سنایی بزودی شعبه روسکینی میر که بر روی مسائل روسیه کار خواهد کرد در دانشگاه تهران افتتاح خواهد شد. رئیس کمیته آموزشی دوما همچنین بر ضرورت بست هرچه بیشتر روابط علمی آموزشی همانند رشد همکاری های سیاسی و اقتصادی دو کشور تاکید نمود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала