اروپا و امریکا یوری گاگارین را «یک جوان روس» می نامند (ویدیو)

© Alexander Sergeev /  مراجعه به بانک تصاویر Ю.Гагарин после приземления
Ю.Гагарин после приземления - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در آستانه بزرگداشت 55 مین سال پرواز انسان به فضا کانال راشا تودی در بین شهروندان اروپا وامریکا اقدام به برگزاری نظرسنجی کرده تا میزان معروفیت یوری گاگارین اولین فضانورد روس را ارزیابی کند. نتایج چندان امیدوارکننده نبود.

در هیچ یک از پایتخت های کشورهای اروپایی افراد نتوانستند به سوال «چه اتفاقی در روز 12 آوریل 1961 رخ داده» پاسخ بدهند. بیشتر افراد در واشنگتن گاگارین را حتی از روی عکس نمی شناسند و نیلا آرمسترانگ اولین کسی که به کره ماه رفت را را اولین فضانورد معرفی می کنند. برخی حتی به خاطر نمی آورند که فضانورد شوروی چه نام دارد. در بریتانیا نیز وضع بهتر از واشنگتن نبود. یکی از شهروندان بریتانیا بازا اولدرین را به عنوان اولین فضانورد معرفی کرد.

مردم آمستردام نیز عمدتا با نام اولین فضانورد آشنا نبودند، اگرچه نام گاگارین را پیشتر شنیده بودند. یکی از افراد او را در حد اولین ستاره شناس هلندی پایین آورد و بیش از آن پاسخی به سوال خبرنگاران نداشت.
لازم به ذکر است که روز 12 آوریل 1961 یوری گاگارین اولین فضا نورد به فضای کهکشانی پرواز کرد. پرواز او از پایگاه «واستوک —1» انجام گرفت و او یک دور کامل در مدار زمین انجام داد که یک ساعت و 48 دقیقه به طول انجامید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала