فرمول جنگ - سلاح شیمیایی

© Sputnik / Ilya Pitalevآتشباری شهر حلب سوریه
آتشباری شهر حلب سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علایم گازهای سمی ، خفگی و تشنج است.

لیزا فیلان  خبرنگار « ار.ت»  روز پنج شنبه  از آتشباری  محله  شیخ  مقصود با سلاح شیمیایی خبر داد.  هم اکنون  این محل در کنترل  نیروهای  کرد است.

مطابق با اطلاعات فیلان،  آتشباری از  مواضع  تحت کنترل  شبه نظامیان  سازمان های افراطی  و ارتش آزاد سوریه انجام شد.

در  اینترنت فیلم ویدئویی  آتشباری منتشر شد. در کادرها  ستون  زرد رنگ  دود دیده می شود  که در محله شیخ مقصود به هوا بلند شده است.  کادرهایی نیز در اینترنت منتشر شدند که  آسیب دیدگان در نتیجه این حملات را نشان می دهند.

اخبار مربوط به  کاربرد سلاح شیمیایی  توسط  خبرنگار « ار. ت» و  نوروز اوتمان، خبرنگار  محلی  مورد تأیید قرار گرفت.  به گفته وی،  روز پنج شنبه بین ساعت  11 و سی دقیقه تا 12  این محل مورد حمله شیمیایی قرار گرفت.  گازی که در این حمله استفاده شد  احساس خفگی  و  سرگیجه را  موجب شد.  بدین ترتیب در آتشباری مذکور از مواد  سمی استفاده شده است.  اوتمان  افزود که در نتیجه آتشباری  4 نفر آسیب دیدند و در تأیید گفته خود عکس های آنها را  ارائه کرد.

 نیروی هوا — فضای روسیه در جواب به این  حمله تروریست ها  ضرباتی به مواضع آنها وارد آورد. ایگور  کوناشِنکوف  نماینده رسمی  وزارت دفاع روسیه در این خصوص گفت: « پس از انجام  کارهای تجسسی هوایی و تعیین  دقیق محل، هواپیماهای روسیه  ضرباتی  به نیروهای تقویت کننده  شبه نظامیان در  حومه حلب وارد آورد. ». گزارش شد  که در نتیجه این ضربات هوایی  تروریستها عقب نشینی کردند.

 دیرتر  گروهبندی  افراطی  « جیش الاسلام» به  استفاده از سلاح شیمایی اعتراف کرد.

 ریا نووستی  به نقل از کوناشِنکوف نوشت: « در زمان این درگیری ها ، یکی از  رهبران « جیش الاسلام»  در حلب دستور استفاده از سلاح شیمیایی  ممنوعه را صادر کرد».

سازمان ملل متحد  با استناد به  اعلامیه های قبلی در خصوص  کاربرد سلاح شیمیایی،  این قضیه را مورد تفسیر قرار داد.

در جریان  کنفرانس مطبوعاتی  کوتاه مدت  در سازمان ملل  گفته شد: «  هم اکنون نمی توانیم  این اخبار را مورد تأیید قرار بدهیم.  نگرانی  ما در رابطه با  مواد  قبلی  کاربرد سلاح شیمیایی را  نیز می توان در این مورد  درنظر گرفت».

کارمندان  محلی نمایندگی  هلال احمر  در خصوص  آسیب دیدگان  این حمله  گزارش دادند.

بلعام معمو یکی از پزشکان هلال احمر در این خصوص گفت: «  امروز اکثر  آسیب دیدگان  با علایم  خفگی و تشنج در نتیجه  آتشباری شیمیایی محله شیخ مقصود  به  نزد ما آورده شدند.  هنوز مشخص نشده است که از چه گازی  در این حمله استفاده شده است.  اما  با توجه به علایم  بیمارانی که به نزد ما آورده می شوند   مانند خفگی و تشنج می توان گفت که  آنها در نتیجه کاربرد  گازهای سمی ممنوعه مانند  کلر و دیگر  گازها مسموم شده اند که هنوز  نوع آنها مشخص نشده است.  تعداد آسیب دیدگانی که به بخش ما منتقل شده اند 4 نفر است.  علایم بیماری در همه آنها یکسان است.»

ردور خلیل  نماینده رسمی  نیروهای دفاع  کرد  متذکر شد  که با وجود  اعلام آتش بس حمله به کردها ادامه دارد. وی در تفسیر این موضوع برای شبکه تلویزیونی « ار. ت»  گفت: «  آتش بس، صلح را برای  نیروهای کرد و  ملت کرد به ارمغان نیاورده است.  بر عکس حملات به ما شدیدتر شده است.  ما اطمینان کامل داریم که  دولت ترکیه و  گروهبندی هایی  که  تحت حمایت ترکیه هستند در این حملات دست دارند».

شایان ذکر است که در  زمان حمله به فرودگاه نظامی سوریه در شهر دیرالزور ، شبه نظامیان  «داعش»  از سلاح شیمیایی استفاده کردند.  تروریستها سعی کردند با کمک  گازهای  سمی  نظامیان مستقر در  پایگاه هوایی را از بین ببرند.  اطلاعات مربوط به  استفاده  شبه نظامیان از سلاح شیمیایی  بارها  اعلام شده بود.  در ماه مارس  خبر  حمله تروریست ها  به حلب و استفاده از سلاح شیمیایی توسط آنها  منتشر شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала