اسمارت فنجان ارمنی

© PanARMENIAN Photo /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг Армении
Флаг Армении - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسمارت فنجان ارمنی هم یخچال است و هم آبگرم کن.

 متخصصان جوان ارمنی  جهانیان را  متعجب کردند.  اختراع آنها — اولین فنجان — فلاسک — یخچال در جهان است  که می تواند  دمای  مایعات در آن را طی روز تنظیم کند. کنترل این فرایند با کمک تلفن همراه و از راه دور  با کمک یک برنامه ویژه ممکن است.  البته این یگانه  مزیت  این اختراع جدید نیست.  الینا  قازاریان  خبرنگار « سپوتنیک» در ایروان  در این خصوص گزارش  داد.

اسمارت فنجان — فلاسک — یخچال  می تواند  تلفن و پلانشت را شارژ کند.  با کمک تلفن همراه می توان  کار آن را کنترل  و  تنظیم کرد.  بدین منظور باید از نرم افزار ویژه ای که برای  iOS Android  قابل دسترسی است استفاده کرد.  دزاین اسمارت فنجان « Yecup 365»  به مد روز است و در چند رنگ عرضه می شود.  آنچه به عنوان این فنجان مربوط می شود در دزاین آن از  علامت  شهر ایروان استفاده شده است. رنگ این علامت بر طبق دمای اسمارت فنجان عوض می شود — گرما — قرمز، سرما — آبی  و وقتی فلاسک شارژ می شود رنگ آن سبز است.  به گفته مخترعان اسمارت فنجان، از آن می توان در مسافرت  استفاده کرد.  اسمارت فنجان برای افرادی که دائما در حرکت هستند  وسیله مفیدی خواهد بود. خیلی راحت و سریع شارژ می شود.  به عنوان مثال  با شارژ فنجان در ماشین می توان زمان خنک کردن  نوشابه را دو بار سریعتر کرد.  شایان ذکر است که ایده  ساخت این  فنجان در یکی از شهرهای روسیه شکل گرفت.

ویگن ساناگیان  مدیر کل شرکت «  ای. کمپانی»  و طراح این ایده  با تفسیر این موضوع گفت:

 من و همسرم به سنت پطربورگ سفر کردیم. آنجا سرد بود و ما  از فلاسک استفاده می کردیم. اما فلاسک نمی توانست برای مدت طولانی  گرما را حفظ کند.  ایده  اختراع  این وسلیه  به فکرم رسید.  خیلی ها  از قبول ایده ما خودداری ورزیدند و گفتند که انجام آن غیر ممکن است زیرا در  تضاد  با قوانین فیزیک است  و  باتری بزرگی لازم خواهد بود که نمی توان آن را در این وسیله نصب کرد.  اما ما با استفاده از کمک متخصصان  و اختراع بسیاری  از اجزاء  آن،  توانستیم این ایده را پیاده کنیم.  تلاش گروهی  نتیجه داد».

یکسال و نیم صرف برای پیاده کردن این ایده شد. چیپ ویژه ای  ساخته شد که در اسمارت فنجان  نصب شد. حجم آن از 350 تا 400  میلی لیتر است.  خیلی ها آن را با  فلاسک معمولی مقایسه می کنند و اشتباه می گیرند. اما در واقع، این اسمارت فنجان، هم  آب را طی چند ساعت گرم نگه می دارد و هم آب شیر را می تواند  گرم کند.  آن را می توان  نوعی میکرو یخچال و  آب گرم کن دانست. فعلا این اسمارت فنجان فروخته نمی شود  و فقط 3  نوع آزمایشی وجود دارد.  این اختراع  مورد توجه زیاد علاقمندان نوآوری ها در ارمنستان و خارج از کشور قرار گرفته است.  سازندگان این فنجان  سفارش های ساخت آن  را دریافت می کنند.  طی 40 ساعت  55 هزار  دلار جمع آوری شد. بیشترین سفارش  از آمریکا دریافت شد. قیمت آن 110 دلار است.

در آینده خط تولید آن راه اندازی خواهد شد.  تا آن زمان باید  یکسری مسائل  فنی حل و فصل شود.  مهمترین آنها دریافت مجوز است.  بدین ترتیب  اسمارت فنجان بی نظیر در کنار دیگر اختراعات  متخصصان ارمنی قرار خواهد گرفت.

 به گفته آوِتیس پریان  رئیس بخش اختراع و  مدل های مفید  آژانس  مالکیت فکری  جمهوری ارمنستان، در ارمنستان اختراعات  غیر عادی  زیاد هستند.  وی در مصاحبه با خبرنگار « سپوتنیک» در باره  بعضی از آنها توضیح داد.

—   چندی پیش، مجوز « شطرنجی» را صادر کردیم که یک شطرنج غیر عادی است و  144 خانه دارد.  مخترع  مهره ها را با نام خاص آنها  ارائه کرد:  مهره « ببر»، « شیر»  و ملکه سوارکار».  یک اختراع دیگر —  بسته بندی نان لواش است.  این وسیله شبیه  جعبه ای  با  دستمال کاغذی است  که دستمال ها لواش را به داخل جعبه کشیده و  بسته بندی می کنند. به گفته مخترع،  این وسیله  مانع از خشک شدن نان و رعایت اصول بهداشتی می شود. مخترع این وسیله قصد دارند این وسیله را در  چند کافه  معرفی کند و حتی برای دریافت مجوز در روسیه، آن را معرفی خواهد کرد.  خواهیم دید تا چه حد این  اختراع  از عهده رقابت در بازار برخواهد آمد. یک اختراع دیگر که حتما باعث خنده می شود، وسیله ضد خروپف است که شبیه کلاهخود می باشد. با پوشیدن چنین  کلاهخودی  شخص دهانش را هنگام خواب باز نمی کند و  خروپف نخواهد کرد.  راستش نمی دانم  تا چه حد خوابیدن با چنین کلاهخودی راحت خواهد بود.

یک ایده دیگر که  طراح آن سعی کرد  از آژانس  مجوز دریافت کند اما موفق نشد نیز با خروپف در ارتباط بود.  طراح ایده پیشنهاد کرده بود  طنابی به پای شخص بسته شود  و سر دیگر طناب  به  کف اتاق وصل شود تا مانع از چرخیدن شخص درخواب به  پشت شود.  کلا حوصله کارمندان آژانس اختراعات ارمنستان  سر نمی رود. طی 6-5 سال  گذشته روزانه 170 درخواست دریافت مجوز ارسال شد  که بیشتر آنها مجوز  دریافت  کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала