مقامات کره شمالی اتباع خود را به آماده شدن برای گرسنگی فرا خواندند

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر بیش از 25 هزار کودک در کره شمالی با قحطی و گرسنگی دست به گریبان هستند
بیش از 25 هزار کودک در کره شمالی با قحطی و گرسنگی دست به گریبان هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت کره شمالی درباه تحولات دشوارآتی در اقتصاد این کشور به اتباع خود هشدار داده و انها را به اماده شدن برای قحطی و گرسنگی فرا خواندند.

به نوشته روزنامه The Telegraph ، در مقاله منتشره در "نودون سینمون"، روزنامه حزبی کره شمالی گفته می شود:" راه انقلاب طولانی و دشوار است. احتمالا ما دوباره باید ریشه گیاهان را بخوریم". خاطرنشان می شود که ممکن است کشور با همان وضع دشوار سال 1994 روبرو شود که چهار سال طول کشید. در ان زمان 500 هزار نفر از جمعیت 22 میلیونی کره شمالی بر اثر کمبود غذا تلف شدند.
روزنامه بریتانیایی خاطرنشان می سازد براثر تحریم های بسیار شدید شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی در پاسخ به آزمایش بمب هیدرژنی و پرتاب موشک دوربرد ممکن است وضع دشوار اقتصادی در این کشور شکل بگیرد. روزنامه The Telegraph همچنین می نویسد کره شمالی در سال جاری 440 هزار تن کمک غذایی از دیگر کشورها درخواست کرده اما تا ماه فوریه فقط 17.6 هزار تن غذا دریافت کرده است.
روزنامه The Chosun Ilbo چاپ کره جنوبی نیز اعلام کرده دولت کره شمالی شهروندان کشورش را ملزم کرده هر ماه یک کیلوگرم برنج به انبارهای دولتی تحویل دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала