مونتاژ « اکوجت» روسیه در اروپا

© Photo / «Frigate Ecojet»تصویر هواپیمای «اکو جت» روسیه
تصویر هواپیمای «اکو جت»  روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به خاطر قورباغه ها رفراندوم برگزار شد.

هواپیمای جدید مسافربری روسی «اکوجت» در یکی از کشورهای اروپایی — چک، اسلوواکی و یا آلمان مونتاژ خواهد شد.  کدامیک از این کشورها از شانس بیشتری برای  تولید این هواپیمای  جدید برخوردار است؟

آلکساندر  کیلموف  رهبر این پروژه در مصاحبه با رادیو « سپوتنیک»  در این خصوص گفت: منظور  ایجاد مرکز تولید « از صفر»  برای   مونتاژ نهایی  هواپیمای نوآورانه روسیه است.  ما در حال جستجوی قطعه زمینی به مساحت 250  هزار متر مربع هستیم که در آنجا خط مونتاژ، بخش لجستیکی ، انبارها  و مرکز تحویل محصول  و باند پرواز وجود داشته باشد.  ما درخواست های خود را  ارائه دادیم.  نکته مهم آن است که این هواپیما از اجزایی مونتاژ خواهد شد که در جاهای دیگر تولید شده اند. مهمترین  درخواست لجستیکی است — نزدیک بودن فرودگاه و جاده ها و  فقدان هر گونه  باصطلاح » گردنه تنگ»  در این مسیر. عامل انسانی نیز اهمیت دارد —  متخصصان رشته فناوری عالی در تولید. متخصصان چک و اسلواکی از تجریه مونتاژ  هواپیماهای شوروی  « ایل — 14» برخوردارند و  آلمان  در حال ساخت ایرباس —321  به گنجایش 200 نفر است.  شرایط مالی نیز در نظر گرفته خواهند شد، منظور  اقدامات بودجه دولتی در داخل کشور ، سیستم  مالیاتی و  قوانین زیست محیطی است. ما با چنین مشکلی در سوئد مواجه شدیم. در آنجا قطعه زمینی انتخاب کردیم و همه چیز گویا  مناسب بود. اما ساکنان دست به اعتراض زدند: معلوم شد در آن محل  قورباغه های بی نظیری  زندگی می کنند.  همانا به خاطر قورباغه ها رفراندوم برگزار شد.  مجبور شدیم دست از ساخت کارخانه بکشیم.  رویهمرفته 150 جا  در  کشورهای اروپایی را بررسی کردیم.  نهایتا پیشنهادات سه  شهر  فینال را بررسی خواهیم کرد — دِرِزدِن ، براتیسلاو و پراگ و بعد تصمیم خواهیم گرفت».

 به گفته الکساندر کلیموف، تحریم ها  مانعی در  مونتاژ اروپایی  « اکو جت»  نخواهد بود.  نه شرکت هواپیماسازی و نه  پرسونل آن در « فهرست سیاه»  اتحادیه اروپا وارد نشده  است.  ممنوعیتی در  بخش هواپیماسازی مدنی وجود ندارد.  در مرحله اول  کارخانه مونتاژ هواپیما  در چک، اسلواکی و یا آلمان سالانه 15 هواپیما  تحویل خواهد داد و  بعد سالانه 45 هواپیما.  گنجایش، حداکثر 352 نفر و طول پرواز  تا 4500 کیلومتر.  این هواپیما بر طبق شمای جدید آئرودینامیکی  طراحی شده است  و  بدنه آن بشکل بیضی خواهد بود.  اولین پرواز آن در سال 2019 میلادی انجام خواهد شد.

آندری فومین  سردبیر مجله « پرواز» چاپ روسیه در مصاحبه با خبرنگار «سپوتنیک» در خصوص واقعی بودن  اجرای این ایده در  بحران کنونی  گفت: « چنین پروژه نویی» برای ما لازم است. ناوگان هواپیمایی روسیه تا 90 درصد از  هواپیماهای خارجی  « ایرباس» و « بوئینگ» تشکیل شده است.  رفع  مسأله واردات هواپیما  بر طبق برنامه  حل و فصل می شود. شرکت « سوخوی»  هواپیمای « سوپرجت100» را ساخته است.  قرار است به جای هواپیمای های قدیمی «  تو —154»  هواپیمای « ام. اس-21»  با طول متوسط پرواز  ساخته شوند.  مرحله بعدی ساخت هواپیماهای مسافربری  با بدنه عریض  در همکاری با چین  خواهد بود. هواپیمای « اکو جت» جایی برای خود در بازار  پیدا کرده است.  این هواپیما بر اساس  فناوری های نو  ساخته می شود، بدنه آن عریض  و طول پرواز آن متوسط است. چنین هواپیماهایی  در « ایرباس» و « بوئینگ» ساخته نمی شوند.  شایان ذکر است که این پروژه خصوصی و بدون سرمایه گذاری  دولت  پیاده می شود. از اینرو باید برای  سازندگان « اکو جت» و مونتاژ آن در اروپا آرزوی موفقیت کرد!».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала